نتیجه مطالعات درباره ریزگردهای سرخس شهریورماه مشخص می‌شود
نتیجه مطالعات درباره ریزگردهای سرخس شهریورماه مشخص می‌شود
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار سرخس از مشخص شدن طرح مطالعاتی ریزگردهای سرخس تا شهریور ماه امسال خبر داد.

به گزارش نسیم سرخس، مهدی اردونی دوستی در گفت‌وگو با خبرنگار سرخس‌خبر با اشاره به تشکیل دومین جلسه بررسی کارشناسی پیش‌نویس تفاهم‌نامه همکاری مشترک در خصوص مهار ریزگردهای سرخس، گفت: بخش زیادی از اراضی که کانون ریزگردها هستند موقوفه آستان قدس رضوی است و تفاهم‌نامه در اصل بین اداره منابع طبیعی و آستان قدس رضوی است و البته شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد، شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق، منطقه ویژه اقتصادی سرخس، اداره حفاظت محیط زیست، فرماندهی انتظامی، هنگ مرزی و دستگاه قضایی سرخس در این تفاهم‌نامه نقش دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار سرخس افزود: این تفاهم‌نامه با توجه به طرح‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت است که فعلاً قرق مناطق، جلوگیری از چرای دام و ممنوعیت شخم زدن  اراضی در دستور کار است و منتظر نتیجه مطالعات هستیم تا کانون‌های بحران ریزگردها مشخص شوند.

وی با بیان اینکه نتیجه طرح مطالعاتی ریزگردها تا شهریور ماه مشخص می‌شود، ادامه داد: متاسفانه مراتع آسیب دیده و باید احیا شوند و همزمان با اجرای طرح مطالعاتی زیرساخت‌های حقوقی برای اجرای طرح‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را آماده می‌کنیم تا هر چه سریعتر وارد مراحل عملیاتی شویم.

اردونی دوستی گفت: منتظریم تا با پایان مطالعات، به آخرین داده‌های آماری برسیم هر چند در این مدت در کانون صمدآباد ۶۰ هکتار پوشش گیاهی توسط آستان قدس رضوی کاشته شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار سرخس با بیان اینکه هم اکنون کانون خانگیران بیشترین تاثیر را از لحاظ مسدود شدن جاده بر روی شهرستان داشته است، گفت: طبق تفاهم‌نامه کانون خانگیران نیز از محل مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت مهار می‌شود.

خبرنگار: علیرضا علی‌صوفی

پایان پیام/

  • منبع خبر : سرخس خبر