حجاب اسلامی موجب تقویت بنیان خانواده می‌شود
حجاب اسلامی موجب تقویت بنیان خانواده می‌شود
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سرخس گفت: کارگروه‌های مختلفی در ستاد امر به معروف و نهی از منکر سرخس فعال هستند و سال گذشته به همت این کارگروه‌ها سه نمایشگاه عفاف و حجاب در این شهرستان برپا شد؛ در این نمایشگاه‌ها ضمن ارائه محصولات فرهنگی به اقناع‌سازی مخاطب درباره مسئله حجاب و عفاف پرداخته شد.

حجت‌الاسلام علیرضا سیستانی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سرخس در گفت‌وگو با خبرنگار نسیم سرخس، با اشاره به اینکه عفاف و حجاب از ضروریات دینی است، اظهار کرد: مصونیت حانواده بسیار مهم است و بانون ما برای اینکه امنیت و آرمش خاطر داشته باشند باید به حجاب اسلامی توجه کنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سرخس بیان کرد: پوشش، نگهبان بانوان ما است و هم زن و هم مرد باید به مسئله حجاب اسلامی توجه داشته باشند.

وی افزود: با حجاب اسلامی مصونیت زن تحقق پیدا می‌کند و زن را خداوند با حجاب اسلامی ارزشمند کرده است.

حجت‌الاسلام سیستانی ادامه داد: وقتی بی‌حجابی در جامعه ترویج شد، جامعه متزلزل و نابهنجار می‌شود و خواسته‌های نفسانی گسترش می‌یابد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سرخس عنوان کرد: در کشوری زندگی می‌کنیم که قانون محور است و در قانون اساسی به بحث رعایت شئونات اسلامی تاکید شده است.

وی ادامه داد: برای عفت و پاکدامنی جوانان، هم مرد و هم زن باید حجاب اسلامی را رعایت کنند؛ حفظ بنیان خانواده امروز اهمیت بالایی دارد و حجاب اسلامی موجب تقویت بنیان خانواده می‌شود.

حجت‌الاسلام سیستانی با تاکید بر اینکه زنان باحجاب نقش مهمی در تحکیم بنیان خانواده دارند، افزود: حجاب اسلامی جزو مسائل اعتقادی ما است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سرخس در ادامه به گزارشی از اقدامات ستاد در شهرستان سرخس اشاره و بیان کرد: کارگروه‌های مختلفی در ستاد امر به معروف و نهی از منکر سرخس فعال هستند و سال گذشته به همت این کارگروه‌ها سه نمایشگاه عفاف و حجاب در این شهرستان برپا شد.

وی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه‌ها ضمن ارائه محصولات فرهنگی به اقناع‌سازی مخاطب درباره مسئله حجاب و عفاف پرداخته شد، ضمن اینکه تمام فتواهای مراجع درباره حجاب در این نمایشگاه‌ها و مانورهای تذکر لسانی در اختیار عموم قرار گرفت؛ همچنین وصیت‌نامه شهدا نیز درباره حجاب در این نمایشگاه‌ها ترویج شد؛ کرسی‌های آزاداندیشی هم در این نمایشگاه‌ها برگزار و به شبهات عفاف و حجاب پاسخ داده شد.

حجت‌الاسلام سیستانی با تاکید بر اینکه یکی از رسالت‌های ما جهاد تبیین است، گفت: همه مردم باید برای تبیین مسئله عفاف و حجاب پای کار بیایند که در این راستا ستاد شهرستان به مسئله عفاف و حجاب در بازار سرخس ورود کرد و اصناف هم همکاری خوبی با این ستاد داشتند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سرخس به نصب بنرهایی با موضوع عفاف و حجاب در سطح شهر سرخس اشاره و بیان کرد: در هفته عفاف و حجاب امسال برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب با عنوان «جواهرانه» را در نگارخانه کمال‌الملک شهرک گاز شهبد مهاجر داشتیم که با استقبال مردم روبه‌رو شد.

وی با اشاره به گروه طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر گفت: این گروه در تمامی مساجد شهرستان فعال می‌شود که ۱۱ عضو برادر و ۱۱ عضو خواهر دارد.

حجت‌الاسلام سیستانی در پایان گفت: یکی دیگر از اقدمات ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان آموزش احکام اسلامی برای آرایشگاه‌های زنانه است که توسط طلاب حوزه علمیه خواهران برگزار می‌شود؛ تاکنون سه جلسه برای آرایشگاه‌های زنانه برگزار و تاثیرگذاری خوبی هم داشته است.

انتهای پیام/

  • نویسنده : احسان بابائی