طرح شهید خلبان حسین‌پورثابت با محوریت هوش مصنوعی و حوزه‌های نرم‌افزاری در سرخس اجرا می‌شود
طرح شهید خلبان حسین‌پورثابت با محوریت هوش مصنوعی و حوزه‌های نرم‌افزاری در سرخس اجرا می‌شود
مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه شهرستان سرخس گفت: تلاش داریم تا مرحله دوم طرح شهید خلبان محمدعلی حسین‌پورثابت با محوریت هوش مصنوعی و حوزه‌های نرم‌افزاری را در شهرستان سرخس اجرایی کنیم.

مصطفی ربانی مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه شهرستان سرخس در گفت‌وگو با خبرنگار نسیم سرخس، با تبریک ۳۱ خردادماه سالروز شهادت اسوه علم و جهاد دکتر مصطفی چمران و روز ملی بسیج اساتید اظهار کرد: نام‌گذاری این روز به نام بسیج اساتید، به این جهت است که رسالتی عظیم بر عهده جامعه علمی و پژوهشی و اساتید کشور است.

وی افزود: مقام معظم رهبری می‌فرمایند، توقع این است که خروجی دانشگاه‌ها در جمهوری اسلامی ایران چمران‌ها باشند؛ از ویژگی‌های استاد چمران می‌توان به روحیه ایثار و از خودگذشتگی، توجه به آرمان‌های انقلاب اسلامی، خدمت صادقانه و مسئولانه، توجه به تشکیلات، توجه به مضامین اخلاقی در مناسبات اجتماعی و سیاسی، تبعیت از ولی فقیه و مبارزه مستمر با ظلم و استبداد اشاره کرد.

مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه شهرستان سرخس بیان کرد: باید این ویژگی‌ها را به نسل جوان و دانشجویان منتقل و در واقع شهید چمران را به این عزیزان معرفی کنیم.

ربانی تصریح کرد: به فرموده مقام معظم رهبری فعالیت استاد بسیجی تنها تعلیم نیست، پیشرفت علمی، نوآوری و ماهیت دانش و زبان آن آمیخته با اخلاق و تربیت نفسانی و همت گماشتن به دوگانه فراگیری تازه‌های علمی و اجتهاد و تولید علم و وظایف دیگری از این قبیل نیز ازجمله مسئولیت‌های استاد علم است.

وی عنوان کرد: همه اساتید و دانشجویان باید به تاسی از شهید چمران، با تمام همت و توان در میدان‌های علم و عمل، به‌خصوص کمک به دولت انقلابی و انجام فریضه قطعی و فوری جهاد تبیین به میدان بیایند.

مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه شهرستان سرخس چهار مرحله برگزاری طرح مواسات و همدلی ویژه دانش‌آموزان شهرستان سرخس، مشاوره تحصیلی رایگان برای دانشجویان شهرستان سرخس، مشاوره رایگان برای انتخاب رشته دانشگاه، ویژه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری و مشاوره رایگان برای پایان‌نامه‌های دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد را از مهم‌ترین فعالیت‌های کانون بسیج اساتید دانشگاه شهرستان سرخس برشمرد.

ربانی بیان کرد: مشاوره رایگان برای موفقیت در مصاحبه‌های استخدامی ویژه جوانان سرخس، همکاری با دانشجویان شهرستان سرخس و مشاوره برای اجرای طرح های نوآورانه، اجرای طرح ارزشمند شهید خلبان حسین‌پورثابت برای نخستین بار در شهرستان سرخس، تلاش برای اجرای مرحله دوم طرح شهید خلبان محمدعلی حسین‌پورثابت با محوریت هوش مصنوعی و حوزه‌های نرم‌افزاری و اعزام سخنران به مساجد شهر و روستا و همچنین کلاس‌های دانشگاهی به‌منظور عمل به فریضه جهاد تبیین از دیگر اقدامات کانون بسیج اساتید دانشگاه سرخس است.

وی در پایان طراحی و اجرای طرح راهیان علم و پیشرفت برای نخستین بار در سرخس با بازدید فنی و تخصصی از پست برق شهید عین افشار و تاسیسات آبرسانی شهید محبوب در جهت توانمندسازی جوانان تحصیل کرده سرخس و دیدار با خانواده‌های معظم شهدا به همراه اساتید دانشگاه را از فعالیت‌های مهم دیگر این کانون عنوان کرد.

انتهای پیام/

  • نویسنده : احسان بابائی