ملت ایران در اوج تحریم‌ها با صبرشان موجب قوام دین شدند
ملت ایران در اوج تحریم‌ها با صبرشان موجب قوام دین شدند
امام جمعه سرخس گفت: امروز ملت ایران در اوج تحریم‌ها با صبرشان، دین خودشان را حفظ کردند و موجب قوام دین شدند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام محمد بختیاری، امام جمعه سرخس صبح امروز در خطبه‌های نماز عید فطر شهرستان سرخس اظهار کرد: یکی از فرصت‌های ویژه ماه مبارک رمضان شرکت در نمازهای جماعت و توجه به نماز اول وقت بود که این فرصت نگه‌دارنده انسان است.

امام جمعه سرخس افزود: وقتی قرآن بخوانیم برای نماز به ما توجه قلب می‌دهد؛ توجه در وضو نیز توجه انسان را در نماز زیاد می‌کند؛ باید مراقب سفره‌هایمان باشیم که حلال باشد؛ سفره‌های افطاری در ماه مبارک رمضان بسیار با برکت بود.

حجت‌الاسلام بختیاری با بیان اینکه بسیاری از گرفتاری‌ها امروز از خیانت چشم است، گفت: پرسه‌زدن‌های بیهوده هم در فضای مجازی به بنیان خانواده آسیب می‌زند.

خطیب نماز عید فطر سرخس با تاکید بر اینکه به تعبیر امام علی(ع) قوام دین در چهار چیز است، خاطرنشان کرد: اول، عالمی که به علم خودش عمل کند و به وسیله علمش دین را کمک کند، موجب قوام دین می‌شود؛ عالم با عمل برای مردم چراغ و برای دین قوام است.

وی با اشاره به آغاز ثبت‌نام حوزه‌های علمیه عنوان کرد: سعی کنیم، فرزندان خودمان را نسبت به علم دعوت کنیم؛ فرزند عالم می‌تواند به دین کمک ویژه کند.

حجت‌‍الاسلام بختیاری اضافه کرد: علما حق بزرگی بر گردن ما دارند؛ عالمی می‌شود، امام راحل و عالمی می‌شود، مقام معظم رهبری که باعث گسترش و قوام دین می‌شوند؛ این عالمان بزرگ با ایجاد نیروهای مسلح دین خدا را حفظ کردند.

امام جمعه سرخس تصریح کرد: دوم، قوام دین به ثروتمندی برمی‌گردد که با ثروتش به تقویت دین عمل می‌کند؛ آن کسانی که با ثروتشان مجالس امام حسین علیه‌السلام را برپا می‌کنند، موجب قوام دین می‌شوند؛ بالاترین ثروتمندی که موجب قوام دین شد و همه ما مدیون او هستیم، حضرت خدیجه کبری(س) بود.

حجت‌الاسلام بختیاری بیان کرد: سوم، فقیری که با صبر خودش، دین و آخرتش را به دنیای خودش نمی‌فروشد، موجب قوام دین می‌شود.

وی تصریح کرد: امروز ملت ایران در اوج تحریم‌ها با صبرشان، دین خودشان را حفظ کردند و موجب قوام دین شدند.

امام جمعه سرخس در پایان گفت: چهارم، کسی که موجب قوام دین می‌شود، غیر عالمی است که تکبر ندارد و دین را یاد می‌گیرد؛ جاهل متکبر به دین ضربه می‌زند، اما مقلد تسلیم باعث قوام دین می‌شود.

انتهای پیام/

  • نویسنده : احسان بابائی