مسئولیت‌های اجتماعی در سرخس شکل می‌گیرد، اما جای دیگر منابع آن خرج می‌شود!/ این مسئله باید روشن شود
مسئولیت‌های اجتماعی در سرخس شکل می‌گیرد، اما جای دیگر منابع آن خرج می‌شود!/ این مسئله باید روشن شود
حجت‌الاسلام بختیاری تاکید کرد: باید بررسی شود، آیا مسئولیت‌های اجتماعی و منابعی که در منطقه سرخس شکل می‌گیرد، به عدالت در خود منطقه تقسیم می‌شود؟ چیزی به نام مسئولیت‌های اجتماعی در شهرستان سرخس شکل می‌گیرد، اما جای دیگر منابع آن خرج می‌شود؛ این مسئله باید روشن شود.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام محمد بختیاری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با تبریک هفته دولت و تقدیر از نگاه مردمی و میدانی فرماندار سرخس اظهار کرد: یکی از راه‌هایی که نشان می‌دهد دولت در یک سال گذشته چه اقداماتی داشته و چه‌قدر از وعده‌هایی که داده محقق شده، باید انتظارات و مطالبات رهبر معظم انقلاب را با اقدامات دولت بررسی کنیم.

امام جمعه سرخس افزود: تلاش برای محقق شدن به تمام معنا مردمی بودن، خلوص نیت و تلاش مجاهدانه و با برنامه بودن دولت، حفظ ارزش‌های اسلامی، اقدامات متقابل در مقابله با جنگ روانی دشمن، بازسازی انقلابی در همه بخش‌ها و مدیریت‌ها یعنی اکنون در همه ارکان به مدیریت جهادی و انقلابی نیاز داریم و عدالت‌ورزی و مبارزه با فساد، احیای اعتماد مردم و ایجاد تحول در قوه مجریه ازجمله انتظارات و مطالبات رهبر معظم انقلاب از دولت سیزدهم است.

وی تصریح کرد: در برخی از این مطالبات دولت موفق عمل کرده  و در برخی دیگر هنوز باید راه‌هایی را سپری کند؛ رفع مشکلات معیشتی مردم  باید در اولویت کارهای دولت مردمی باشد و مردم باید در سفره خودشان این را ببینند و حس کنند.

حجت‌الاسلام بختیاری ادامه داد: برخی مشکلات یک شبه حل نمی‌شود؛ یکی از انتظارات به حق مردم این است که کادری در دولت شکل بگیرد که هم‌فکر رئیس‌جمهور مردمی باشد؛ در سال دوم دولت باید تکلیف برخی مدیران که نتوانستند عزم جدی و انقلابی برای حل مشکلات مردم داشته باشند، روشن شود.

امام جمعه سرخس یادآور شد: قولی که آیت الله رئیسی دادند که اگر مسئولی نتوانست مشکلات مردم را حل کند و به این نتیجه رسیدند که حتی تا سطح وزیر باید تغییر کند تا رفع مشکلات مردم تسربع شود، باید تغییرات صورت گیرد.

خطیب نماز جمعه با تاکید بر اینکه بازسازی مدیریتی در شهرستان سرخس نیز باید شکل بگیرد، گفت: چرا برای انتصاب برخی مدیران انقلابی و دلسوز منطقه اقداماتی صورت نمی‌گیرد؛ چرا در انتصاب مدیران انقلابی تاخیر می‌شود و مشکل چیست؟ این را گزارش بدهند که چرا برخی به جرم انقلابی‌گری و مردمی بودن منصوب نمی‌شوند؛ این‌ها جای گله‌مندی دارد.

امام جمعه سرخس بیان کرد: بررسی شود، آیا مسئولیت‌های اجتماعی و منابعی که در منطقه سرخس شکل می‌گیرد، به عدالت در خود منطقه تقسیم می‌شود؟ چیزی به نام مسئولیت‌های اجتماعی در شهرستان سرخس شکل می‌گیرد، اما جای دیگر منابع آن خرج می‌شود؛ این مسئله باید روشن شود.

حجت‌الاسلام بختیاری خطاب به فرماندار سرخس به ‌عنوان رئیس شورای تامین شهرستان تصریح کرد: تامین امنیت در همه مسائل خواسته مردم شهرستان است؛ فرماندار به‌عنوان رئیس شورای تامین در برخورد با مفسدان با قاطعیت رفتار کند؛ نباید اجازه بدهیم امنیت مردم در تمامی مسائل به خطر بیفتد.

وی ادامه داد: رفع مشکلات مهمی مثل جاده، بهداشت و درمان، مسئله ریزگردها و آب شرب که با جان مردم سروکار دارد، باید در اولویت اقدامات دولت مردمی در شهرستان سرخس قرار بگیرد.

خطیب نماز جمعه سرخس عنوان کرد: در گام بعد باید اشتغال جوانان شهرستان در اولویت باشد؛ چرا کارخانه و واحدهای تولیدی انبوه در این شهرستان نداریم که اشتغال انبوه شکل بگیرد؛ مردم شهرستان سرخس امروز با بیکاری و فقر مواجه هستند.

امام جمعه سرخس در ادامه با تاکید بر اینکه ما ملت امام حسینیم و از ولایت و دین خدا دفاع تا پای جان دفاع می‌کنیم، گفت: مردم ایران چراغ راهشان امام حسین علیه‌السلام است و تا پای جانشان از ولایت دفاع می‌کنند.

حجت‌الاسلام بختیاری با بیان اینکه باید خودمان را به کشتی نجات امام حسین علیه‌السلام نزدیک کنیم، خاطرنشان کرد: مال و جانمان را بیمه امام حسین علیه‌السلام کنیم و کمک کنیم تا موکب میقات‌الرضا علیه‌السلام شهرستان سرخس در کربلای معلا از زائران امسال هم محترمانه پذیرایی کند.

انتهای پیام/