تخفیف در بهای برق باید شامل سرخس شود/ محاسبه تصاعدی تعرفه برق، ظلم به مردم سرخس است
تخفیف در بهای برق باید شامل سرخس شود/ محاسبه تصاعدی تعرفه برق، ظلم به مردم سرخس است
امام جمعه سرخس با تاکید بر تخفیف در بهای برق مردم سرخس گفت: تعرفه برق برای مردم سرخس تصاعدی محاسبه می‌شود و این ظلم است.

به گزارش خبرنگار نسیم‌سرخس، حجت‌الاسلام محمد بختیاری در خطبه‌های نماز جمعه ۲۸ مرداد ماه ۱۴۰۱ شهرستان سرخس، برائت از دشمنان خدا و رسول خدا را نشانه شعور حسینی دانست و اظهار کرد: تیر غیب الهی نصیب سلمان رشدی خبیث شد و بنا بر گزارش‌هایی هم از بینایی و هم از تکلم افتاده است.

امام جمعه سرخس افزود: آن زمانی که امام خمینی(ره) فتوای قتل او را داد، تیر از چله کمان رها شد و الان به هدف خورده است و کسی که به آیات الهی اهانت کند به این تیر غیب الهی گرفتار می‌شود.

وی در ادامه به مسئله تخفیف در تعرفه برق شهرستان سرخس اشاره و عنوان کرد: بارها این مسئله را گفتیم، یکی از ظلم‌هایی که به شهرستان سرخس شده است این است که به خاطر گرمای شدید نمی‌شود وسایل سرمایشی را خاموش کرد و تعرفه برق برای مردم تصاعدی محاسبه می‌شود و این ظلم است.

حجت‌الاسلام بختیاری ادامه داد: تخفیف در تعرفه برق باید شامل سرخس شود؛ مردم توانایی پرداخت هزینه برق را ندارند، یکی از علت‌های اوج مصرف در تابستان سرخس، گرمای بالا است.

خطیب جمعه سرخس تاکید کرد: نماینده و فرماندار به صورت جدی موضوع تخفیف در بهای برق را پیگیری کنند تا مردم سرخس شامل این تخفیف شوند.

وی در بخشی دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به اربعین حسینی، گفت: پرچم موکب میقات الرضا سرخس در نزدیک‌ترین جا به حرم مطهر حسینی به اهتزاز در می‌آید.

حجت‌الاسلام بختیاری با تاکید بر کمک و حمایت از موکب میقات‌الرضا سرخس، گفت: با کمک به موکب ثوابی در اربعین کسب می‌کنیم و به یاد اموات‌مان نذر بدهیم تا آنها نیز بهره بگیرند و از این کشتی امام حسین علیه‌السلام جا نمانند.

امام جمعه سرخس پایگاه اصلی جبهه حق و مقاومت را مساجد و پایگاه‌های نماز جمعه عنوان کرد و گفت: مساجد سنگر و خانه خدا هستند و باید پایگاه اصلی جوانان، نونهالان و خانواده‌ها باشند.

وی تاکید کرد: دشمن با تیرهای آلوده فرزندان ما را در فضای مجازی هدف قرار داده است و حضور خانواده‌ها در مساجد، آنها را در مقابل آلودگی فضای مجازی واکسینه می‌کند.

حجت‌الاسلام بختیاری ادامه داد: مساجد خانه خدا هستند و مربوط به یک قشر و طایفه خاص نیست و باید در مساجد به جوانان نقش داده شود و مسائل اجتماعی در مسجد حل شود.

امام جمعه سرخس با تاکید بر اینکه عزاداری حسینی نباید به ده روز ابتدایی محرم محدود باشد، گفت: در دو ماه محرم و صفر باید عزاداری‌ها ادامه داشته باشد.

وی به اقدام مردم روستای قلعه قصاب در برگزاری عزای حسینی اشاره کرد و گفت: مردم این روستا با دعوت از روستاهای اطراف عزاداری باشکوهی را برگزار کردند.

حجت‌الاسلام بختیاری در خطبه اول نماز جمعه با اشاره به اینکه عقل و ایمان عامل حیا است، گفت: اگر کسی از نعمت عقل برخوردار باشد و قوه عاقله را رشد دهد قطعا حیا دارد؛ متاسفانه برداشته شدن حرمت‌ها در فضای مجازی دنبال می‌شود، باید حرمت بین فرزند و پدر، حرمت بین زن و شوهر و همچنین حرمت عالمان دینی حفظ شود.

امام جمعه سرخس با بیان اینکه انسانی که زیاد گناه کند، حیایش کم می‌شود، گفت: حیا کلید همه خوبی‌ها و حفظ حرمت‌ها است.

وی بر داشتن خصلت خوش‌اخلاقی به‌خصوص با خانواده تاکید کرد و نرم‌خویی را از‌ مظاهر خوش‌اخلاقی دانست و گفت: با حُسن خلق زندگی شیرین می‌شود و زن و شوهر باید یکدیگر را تحمل کنند؛ ترویج بی‌عفتی و بی‌حیایی در خانواده‌ها باعث بی‌اخلاقی و بداخلاقی می‌شود.

حجت‌الاسلام بختیاری در پایان با بیان اینکه مرد باید با غیرت، حیا و حجاب خانواده‌اش را حفظ کند، گفت: تقوا، صداقت، حیا و خوش‌اخلاقی را رعایت کنید تا اهل بهشت باشید.

انتهای پیام/ع