دشمن از حجاب، عفاف و حیای زن ضربه خورده است
دشمن از حجاب، عفاف و حیای زن ضربه خورده است
امام جمعه سرخس گفت: دشمن می‌خواهد زن را کالا و عروسک کند و به دنبال آن است که زن را به یک موجود بی‌ارزش تبدیل کند زیرا از حجاب و عفاف و حیای زن ضربه خورده است.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام محمد بختیاری در خطبه‌های نماز جمعه ۷ مردادماه ۱۴۰۱ با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار ائمه جمعه کشور با ایشان، گفت: در سخنان مقام معظم رهبری امر به معروف و نهی از منکر موج می‌زد و نکاتی را به ائمه جمعه تاکید داشتند و همه باید جایگاه نماز جمعه را بدانند زیرا از حج استثنائی‌تر است.

امام جمعه سرخس به نهی از منکر درباره عفاف و حجاب اشاره و عنوان کرد: دشمن می‌خواهد زن را کالا و عروسک کند و به دنبال آن است که زن را به یک موجود بی‌ارزش تبدیل کند زیرا از حجاب و عفاف و حیای زن ضربه خورده است.

وی با اشاره به داستان ام وهب که در کربلا سر فرزند خود را به سمت دشمن برگرداند، گفت: نقش زنان در طول تاریخ در دفاع از حق، یک نقش ممتاز است.

حجت‌الاسلام بختیاری افزود: زنان با عفت و حجاب شیربچه‌هایی را تربیت کردند و در دفاع از دین و حرم آنها را به میدان فرستادند؛ تمام هویت زن عفاف و حجاب و حیا او است و دشمن به دنبال این است که هویت زن را بزند.

امام جمعه سرخس در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به فرارسیدن ماه محرم، گفت: در این ماه منازل خود را خانه عزای امام حسین(ع) کنید و در خانه و بیرون خانه علامت عزا داشته باشید؛ حتی کوچه‌ها و محل کار و وسیله نقلیه را نیز به علامت عزای امام حسین(ع) متبرک کنید.

وی تاکید کرد: حتما در خانه‌ها عزاداری و روضه بگیرید و در جلوی درب منازل به نیت اموات ایستگاه صلواتی بزنید و امواتمان را به دریای امام حسین(ع) وصل کنیم؛ نمایشگاه اربعین به خاطر موکب‌ها است و این ایستگاه‌های صلواتی خیلی ارزش دارد، هر مسجد، هیئت و حسینیه‌ای یک ایستگاه صلواتی بزند.

حجت‌الاسلام بختیاری با بیان اینکه دین ما دین بهداشت و نظافت است و عزا هیچ منافاتی با بهداشت ندارد، گفت: عزاداری‌ها در عین رعایت نظافت و تمیزی باشد و مساجد باید تمیز باشد و ضوابط بهداشتی باید رعایت شود و عزداران باید ماسک بزنند.

امام جمعه سرخس با تاکید بر اینکه شرکت در مراسمات محرم را برای شب آخر نگذارید، گفت: خودتان را از عزای امام حسین(ع) محروم نکنید و از شب اول در مراسمات شرکت کنید و در کنار شور، شعور بگیرید و منبرها را جدی بگیرید و فقط برای سینه‌زنی نیاید؛ درکنار سینه‌زنی باید بفهمیم که برای چه امام حسین(ع) شهید شد و این موارد شعور حسینی است و در منبرها گفته می‌شود.

وی ادامه داد: از مجالس امام حسین(ع) چیزی یاد بگیرید و بدانید امام حسین(ع) شهید امر به معروف و نهی از منکر است.

حجت‌الاسلام بختیاری با اشاره به مهجوریت قرآن کریم، گفت: قرآن با اهل بیت معنا پیدا می‌کند و قرآن و اهل بیت از یکدیگر جداناپذیرند.

امام جمعه سرخس عنوان کرد: اگر انسان در مقابل امام خود بایستد، در جلوی قرآن ایستاده است چون تمام حقیقت قرآن در وجود امام است و در زمان امام حسین(ع)، حقیقت قرآن را قطعه قطعه کردند و زیر سم اسب‌ها کردند.

انتهای پیام/ع