دانشجویان ما در همه منظومه‌های انقلاب اسلامی باید مطالبه‌گر و آرمان‌گرا باشند
دانشجویان ما در همه منظومه‌های انقلاب اسلامی باید مطالبه‌گر و آرمان‌گرا باشند
حجت‌الاسلام بختیاری گفت: دانشجویان ما در همه منظومه‌های انقلاب اسلامی هم باید مطالبه‌گر و هم آرمان‌گرا باشند و به پیشرفت‌های علمی و اقتصادی کشور ایمان داشته باشند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام محمد بختیاری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره پیشرفت علمی کشور اظهار کرد: یکی از نیازهای اصلی و درجه یک کشور ما نیاز علمی است؛ اگر در پیشرفت علم همین سرعت را داشته باشیم، در همه زمینه‌ها به ویژه مشکلات اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و بین‌المللی گره‌گشایی صورت می‌گیرد‌.

وی یکی از نقشه‌‌های دشمن را متوقف کردن سیر علمی کشورمان عنوان کرد و افزود: اساتید و دانشجویان ما باید چالش‌های دشمن را با یک حرکت جهادی علمی پاسخ بدهند.

امام جمعه سرخس تاکید کرد: دانشجویان ما در همه منظومه‌های انقلاب اسلامی هم باید مطالبه‌گر و هم آرمان‌گرا باشند و به پیشرفت علمی و اقتصادی کشور ایمان داشته باشند.

حجت‌الاسلام بختیاری عنوان کرد: کشور ما در زمینه نظامی با یک حرکت علمی و جهادی رشد خیره‌کننده‌ای دارد و دشمنان ما برای همین جرات عرض اندام ندارند، بنابراین به همین میزان در مسائل دیگر کشور، با شتاب و رشد علمی و حرکت جهادی باید اقتصاد مقاومتی را ساماندهی کنیم.

خطیب نماز جمعه سرخس تصریح کرد: دانشجویان ما از ۱۶ آذر ۱۳۳۲ نشان دادند که مخالف حرکت‌های استکباری هستند و این جوهره انقلابی را در تسخیر لانه جاسوسی، مبارزه با وابستگی نفت، دفاع مقدس و جهاد سازندگی نیز نشان دادند و این جنبش دانشجویی در گام دوم انقلاب در عرصه دفاع از حرم، امنیت و سلامت نیز توسط دانشجویان ما ادامه دارد.

وی در ادامه به مشکلات به وجود آمده برای دانشگاه علمی کاربردی سرخس اشاره و بیان کرد: مسئولان مشکل دانشگاه علمی کاربردی سرخس را پیگیری و این گره را باز کنند و دانشگاه بازگشایی شود؛ در این رابطه جلسه اضطراری تشکیل شود؛ نباید جوانان سرخسی در این عرصه از تحصیل باز بمانند.

امام جمعه سرخس خاطرنشان کرد: معتقدیم در شهرستان سرخس جوانان مستعدی برای تحصیل داریم و به سمتی باید برویم که رشته‌های ارشد و دکتری نیز وارد شهرستان شود.

خطیب نماز جمعه سرخس در ادامه با اشاره به مذاکرات برجام گفت: در مذاکرات دولت سیزدهم اولویتش ساماندهی مسائل و معیشت مردم است و هیچ‌گاه مشکلات اقتصادی کشور را به مذاکرات گره نمی‌زند؛ دولت سیزدهم نشان داده از مذاکرات عزتمندانه که تحریم‌ها را به یک باره لغو کند، استقبال هم می‌کند‌.

حجت‌الاسلام بختیاری تصریح کرد: دولت در میدان خدمت، معتقد به مذاکرات عزتمندانه است؛ دولت سیزدهم با نگاه به همسایگان دیپلماسی را شروع کرد و باید با نگاه بیشتر به شرق در دیپلماسی مسائل ساماندهی شود.

وی در ادامه به تجمع نجیبانه کشاورزان اصفهان درباره مشکلات آبی اشاره و بیان کرد: در این تجمع نیز متاسفانه نفودی‌‌ها برای ضربه زدن به نظام وارد شدند، اما با مدیریت درست نیروی انتظامی این توطئه آن‌ها هم خنثی شد.

امام جمعه سرخس در پایان گفت: همگان باید دقت داشته باشند، دشمن مانند آبان ۹۸ به دنبال این بود تا کشور را در تجمع اصفهان به اغتشاش بکشاند که مثلث مردم بصیر، رسانه باهوش و مسئول در میدان نقشه دشمن را در این موضوع نیز نقش بر آب کرد.
انتهای پیام/