گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس از لایحه منطقه آزاد سرخس/ تبدیل منطقه ویژه سرخس به آزاد مورد انتظار است
گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس از لایحه منطقه آزاد سرخس/ تبدیل منطقه ویژه سرخس به آزاد مورد انتظار است
قاضی زاده هاشمی گفت: با توجه به زیرساخت‌های خوبی که در سرخس وجود دارد و نگاه مثبت مسئولان، تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سرخس به آزاد تجاری و صنعتی مورد انتظار است.

سیداحسان قاضی زاده هاشمی، نماینده مردم سرخس در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار نسیم سرخس، اظهار کرد: با توجه به زیرساخت‌های خوبی که در سرخس وجود دارد و نگاه مثبت مسئولان، تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سرخس به آزاد تجاری و صنعتی مورد انتظار است.

وی افزود: در هفته‌های پایانی مجلس قبل، لایحه منطقه آزاد سرخس در صحن مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و لایحه دولت و مصوبه مجلس به شورای نگهبان ارسال شد ولی شورای نگهبان ابهاماتی بر آن وارد کرد.

نماینده مردم سرخس در مجلس تصریح کرد: چون لایحه منطقه آزاد سرخس، در کنار دوغارون و منطقه آزاد مازندران در یک قالب بود، شورای نگهبان خواهان این است که برای رفع ابهام لایحه منطقه آزاد مازندران، دوغارون و سرخس تفکیک شود.

قاضی زاده هاشمی عنوان کرد: با توجه به سه نوبت سفر نمایندگان و رئیس کمسیون اقتصادی مجلس و وزاری سابق و فعلی صنعت و معدن و اقتصاد به شهرستان سرخس، تصمیم بر این شد لایحه سرخس از سایر مناطق تفکیک و به صحن برگردانده شود.

وی بیان کرد: با توجه به زیرساخت‌های بسیار خوب موجود که اعضای کمسیون اقتصادی مجلس و وزیر اقتصاد از نزدیک بر فوق‌العاده بودن منطقه اذعان دارند، امیدواریم به‌زودی این لایحه تصویب و منطقه ویژه به آزاد تبدیل شود.

نماینده مردم سرخس در مجلس خاطرنشان کرد: در این راستا در جلسه روز یکشنبه ۱۱ مهرماه ۱۴۰۰، کمیسیون اقتصادی گزارش خود را درباره لایحه فوق به نمایندگان مجلس ارائه می‌دهد.

قاضی زاده هاشمی در پایان گفت: اصلاح و تفکیک لایحه منطقه آزاد سرخس با دوغارون و مازندران انجام شده و لایحه منطقه آزاد برای تامین نظر شورای نگهبان توسط کمیسیون اقتصادی مجلس انجام و مجددا در دستور صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/