تحقق دو پروژه جاده‌ای سرخس معطل انتخاب پیمانکار است
تحقق دو پروژه جاده‌ای سرخس معطل انتخاب پیمانکار است
احمدی گفت: اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی مقدمات اجرای دو پروژه بهسازی ۱۴ کیلومتر از جاده سرخس و باند کُندرو گردنه مزداوند این شهرستان را با انتخاب مشاور و انجام مناقصه فراهم کرده، اما به علت عدم استقبال پیمانکاران پروژه‌ها عملا متوقف شده است.

سید جواد احمدی، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سرخس در گفت‌وگو با خبرنگار نسیم سرخس، با اشاره به مصوبه سفر پارسال استاندار خراسان رضوی درباره بهسازی ۱۴ کیلومتر از جاده سرخس، حذف و اصلاح نقاط حادثه خیز گردنه مزداوند این شهرستان اظهار کرد: با توجه به اینکه پروژه بهسازی این ۱۴ کیلومتر نیاز به بررسی مشاور داشت، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از ابتدای تیرماه امسال نسبت به تعیین مشاور طرح اقدام کرد.

وی افزود: این پروژه سه تقاطع دارد که باید توسط مشاور بررسی و بعد از ارسال طرح و نقشه توسط او، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نسبت به انجام مناقصه و تعیین پیمانکار برای پروژه اقدام کند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سرخس تصریح کرد: همچنین برای تسریع این پروژه، نماینده مردم سرخس در مجلس و فرماندار شهرستان دیداری با رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور داشتند که وی قول مساعد داده با توجه به ترانزیتی بودن این محور از محل اعتبارات ملی برای این پروژه اعتبار در نظر بگیرد.

احمدی به پروژه باند کُندرو گردنه مزداوند اشاره و بیان کرد: از سال گذشته با استفاده از ظرفیت ماشین آلات اداره راهداری و شرکت نفت و گاز شهرستان، بحث عملیات خاکی این پروژه انجام شد و فاز بعدی پروژه نیز که تعریض پل‌ها و زیرسازی و آسفالت پروژه است، نیاز به تعیین پیمانکار برای اجرای آن دارد.

وی اضافه کرد: از اعتبارات تملک دارایی شهرستان برای این پروژه پارسال یک میلیارد و ۱۹۵ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شد که فقط ۶۰ میلیون تومان از این اعتبار تخصیص پیدا کرد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سرخس عنوان کرد: با تمام این مشکلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مناقصه این پروژه را از طریق سامانه ستاد دولت در ابتدای بهمن‌ماه پارسال انجام داد که متاسفانه پیمانکاری شرکت نکرد؛ سه مرحله دیگر نیز مناقصه تمدید شد و بازهم هیچ پیمانکاری حاضر نشد در این پیمان شرکت کند.

احمدی تصریح کرد: برای تحقق این پروژه اداره کل راهداری استان اعتباری به مبلغ سه و نیم میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی در نظر گرفت که بعد از انجام مناقصه در مرحله اول پیمانکاری بازهم شرکت نکرد و در مرحله دوم نیز پیمانکاری با شرکت در مناقصه مبلغ پیمان را بالا زده بود.

وی در پایان گفت: درباره بهسازی ۱۴ کیلومتر از جاده و گردنه مزداوند، اداره کل راهداری و حمل و نقل و جاده‌ای استان مقدمات اجرای کار را با انتخاب مشاور طرح و انجام مناقصه انجام داده، اما به علت عدم استقبال پیمانکاران پروژه عملا متوقف شده است، اما با این وجود در تلاشیم این پروژه‌ها را تا حد امکان به صورت امانی و با ظرفیت خود شهرستان محقق کنیم.

انتهای پیام/