ایستگاه سنجش آلاینده جوی سرخس بهره‌برداری شد
ایستگاه سنجش آلاینده جوی سرخس بهره‌برداری شد
تبریزنیا گفت: ایستگاه سنجش آلاینده جوی شهرستان سرخس پس از سپری شدن مراحل آزمایشی و اخذ کد شناسه رسما به بهره‌برداری رسید.

علی تبریزنیا، رئیس اداره هواشناسی سرخس در گفت‌وگو با خبرنگار نسیم سرخس، اظهار کرد: ایستگاه سنجش آلاینده جوی شهرستان سرخس پس از سپری شدن مراحل آزمایشی و اخذ کد شناسه با حضور امام جمعه، نماینده مردم سرخس در مجلس، فرماندار، مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی، رئیس شبکه پایش و جمعی از مسئولان سرخس رسما افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

وی خاطرنشان کرد: از این پس داده‌های آلایندگی با توجه به شناسه‌دار شدن، مورد استناد در طرح‌های مطالعاتی منابع آلوده‌کننده در سطح شهرستان خواهد بود.

رئیس اداره هواشناسی سرخس تصریح کرد: با جمع‌آوری دیتاهای این ایستگاه و مؤلفه‌های هواشناسی در بازه‌های زمانی و مدل‌های مختلف سنجش، می‌توان به منبع آلوده‌کننده شهرستان و رفع نواقص در آینده پی برد.

به گزارش خبرنگار ما، از ضروریات سرخس نصب دستگاه سنجش آلودگی هوا بود که با پیگیری‌های چند ساله این دستگاه برای این شهرستان خریداری و در تاریخ ۱۰ آذرماه در منطقه نصب شد.

وجود پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد، وضعیت توپوگرافی خاص شهرستان سرخس و گود بودن منطقه که باعث ماندگاری آلودگی‌ها می‌شود، همچنین هم‌جواری شهرستان سرخس با صحرای قره‌قوم ترکمنستان و هجوم ریزگردها، از جمله مهم‌ترین عوامل آلایندگی هوا و محیط در سرخس است.

انتهای پیام/