ساخت و اتمام کلان پروژه‌های سرخس را از دولت سیزدهم مطالبه می‌کنیم
ساخت و اتمام کلان پروژه‌های سرخس را از دولت سیزدهم مطالبه می‌کنیم
قاضی‌زاده هاشمی گفت: تکمیل راه، بیمارستان و سد شوریجه سرخس، ساخت بزرگ‌ترین مخزن ذخیره‌سازی گاز در سرخس، ساخت بزرگ‌ترین شهرک صنعتی خراسان رضوی در بخش رضویه، ساخت بزرگ‌ترین کارخانه لاستیک‌سازی شرق کشور در بخش احمدآباد، ساخت خط آهن مشهد- فریمان به سمت دوغارون و تکمیل باند دوم راه مشهد- فریمان ازجمله کلان پروژه‌های حوزه انتخابیه است که از دولت سیزدهم مطالبه می‌کنیم.

سید احسان قاضی‌زاده هاشمی، نماینده مردم سرخس، فریمان و بخش‌های احمدآباد و رضویه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگوی تفصیلی با خبرنگار نسیم سرخس، درباره اولویت‌های پیگیری و مطالبات حوزه انتخابیه خود از دولت سیزدهم اظهار کرد: سال خوبی را در بسیاری از بخش‌ها به‌ویژه مسائل کرونایی، اقتصادی و مالی پشت سر نگذاشتیم.

وی افزود: خیلی از کارها عملاً تعطیل شد یا با یک حرکت لاک‌پشتی جلو رفت که امیدواریم دولت آقای رئیسی به‌عنوان یک دولت انقلابی با نگاه و رویکرد اعتماد به جوانان مؤمن انقلابی و همچنین فرایند و سازوکارهای که نشان‌دهنده یک تحول عمیق و اساسی نسبت به دولت قبلی باشد روی کار بیاید.

نماینده مردم سرخس در مجلس با تأکید بر اینکه نمایندگان مجلس، «نماینده مردم» هستند و از طرف مردم مطالبه گری می‌کنند، بیان کرد: نمایندگآن‌هم وظیفه قانون‌گذاری دارند و هم از سوی مردم مطالبه گری می‌کنند؛ آنجایی که کارهای نیمه‌تمام را بالفعل می‌کند و به اتمام می‌رساند، دستگاه‌های اجرایی و مشخصاً دولت است.

تمرکزمان را در اعتبارات برای تأمین آب شرب و راه روستایی گذاشتیم

قاضی‌زاده هاشمی عنوان کرد: امیدواریم دولت آقای رئیسی نه الزاماً در حوزه انتخابیه ما، بلکه در تمام کشور هزاران پروژه نیمه‌تمامی که داریم و این پروژه‌ها همه جزو مطالبات مردم کشورمان است را به اتمام برساند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حوزه انتخابیه سرخس، فریمان و بخش‌های احمدآباد و رضویه چندین پروژه ملی و ده‌ها پروژه استانی داریم، افزود: امیدواریم این پروژه‌ها با آن روحیه جهادی و انقلابی که در دولت بعد داریم به نتیجه برسد و مردم ما طعم شیرین تحول را بچشند.

نماینده مردم سرخس در مجلس با اشاره به اینکه در حال حاضر صدها روستا در خراسان رضوی با تانکر آب‌رسانی می‌شوند، گفت: تمرکزمان را در اعتبارات برای تأمین آب شرب و راه روستایی گذاشتیم و امیدواریم آقای رئیسی بتواند با یک روحیه و عزم جدی این توجه را به حوزه مشکلات روستاها داشته باشند.

قاضی‌زاده هاشمی اضافه کرد: همچنین دولت سیزدهم باید فکر عاجلی برای عملکرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بحث کلان داشته باشد؛ بایستی یک بازنگری اساسی در مجموعه سازمان عمران روستایی دولت آینده بکند که می‌تواند اثربخش باشد.

وی با تأکید بر اینکه همچون ۵ سال گذشته پیگیری مطالبات و مشکلات مردم را از دولت پیگیری خواهیم کرد، افزود: در دولت جدید هم پیگیری‌ها و مطالبات خودمان را ادامه می‌دهیم تا پروژه‌ها به نتیجه مطلوب برسد.

نماینده مردم سرخس در مجلس ادامه داد: در یک سال گذشته در خصوص مصوبات سفر رئیس‌جمهور که برای خراسان رضوی ۱۱۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده بود، بالغ‌بر ۲۵۶ میلیارد تومان آن مربوط به حوزه انتخابیه ما بود که پروژه‌ها را بتوانیم تا پایان عمر این دولت به پایان برسانیم و بخشی از این اعتبار هم تخصیص داده شد، اما هنوز پروژه‌ها به اتمام نرسیده و شاهد بهره‌برداری رسمی از آن‌ها نیستیم.

تکمیل راه و بیمارستان سرخس را از دولت بعد مطالبه می‌کنیم

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به پروژه‌های مهم حوزه انتخابیه سرخس، فریمان و بخش‌های احمدآباد و رضویه تصریح کرد: یکی از این پروژه‌ها، پروژه جاده سرخس- مشهد است؛ یک فاز این پروژه در ورودی بخش رضویه و مشهد است که بنا بود ۱۵ کیلومتر آن چهار خطه شود که کمتر از سه کیلومتر آن اجرا شده است؛ در قطعات سرخس نیز به شرکت طوس عامر در دو مرحله تزریق مالی صورت گرفت و عددی بالغ‌بر ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل قطعات تخصیص یافت که بخش عمده آن واگذار شده است.

وی اضافه کرد: یک تونل این جاده پس از حدود ۱۴ سال به اتمام رسید و تونل دوم هم احداث شده و اواخر کار آن است؛ پل چکودر هم ساخته شده و پیش‌بینی می‌کنیم اگر محدوده آب‌وخاک هم به اتمام برسد و با همین سرعت پروژه ادامه یابد، به‌شرط اینکه تغییر و تحولات در دولت آسیبی بر تخصیص اعتبارات و پروژه‌ها نرساند، اواخر سال ۱۴۰۰ یا شش‌ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ شاهد بهره‌برداری اصلی‌ترین قطعه راه سرخس- مشهد باشیم.

نماینده مردم سرخس، فریمان و بخش‌های احمدآباد و رضویه در مجلس به پروژه‌های مهم دیگر در حوزه انتخابیه اشاره و بیان کرد: تکمیل بیمارستان نیمه‌تمام لقمان سرخس و بال چپ آن و تکمیل بخش‌های آی سی یو و سی‌سی‌یو و سی‌تی‌اسکن و سیستم هواساز و حوزه اکسیژن ساز این بیمارستان جزو مطالبات ما از دولت بعد است؛ ساختارهای بیمارستان سرخس در کلاس یک بیمارستان استاندارد از بدو تأسیس نبوده و زمانی هم که افتتاح شده، هدف فقط افتتاح بوده است.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: در یک‌قلم ۲۳ میلیارد تومان اعتبار را از سازمان برنامه‌وبودجه برای تکمیل این بیمارستان گرفتیم و آستان قدس رضوی، خیران و سایر مجموعه‌ها در شهرستآن‌هم حدود ۳ تا ۴ میلیارد تومان کمک کردند.

آغاز ساخت یکی از بزرگ‌ترین مخازن ذخیره‌سازی گاز در سرخس

وی با بیان اینکه آغاز ساخت یکی از بزرگ‌ترین مخازن ذخیره‌سازی گاز را در شهرستان سرخس داریم، افزود: این پروژه از طریق بی او تی(BOT) به شرکت مپنا واگذار شده که می‌تواند اشتغال بالایی را به دنبال داشته باشد، ضمن اینکه تضمین‌کننده حوزه گازی کشور ما خواهد بود.

نماینده مردم سرخس در مجلس به پروژه کلان دیگر شهرستان سرخس که سد شوریجه است، اشاره کرد و افزود: سد شوریجه به‌عنوان یک پروژه ملی مطرح است و برای آن سرمایه‌گذاری را هم فراهم کردیم که متأسفانه به علت برخی از بی‌مسئولیتی‌ها در وزارت نیرو باوجوداینکه اعتبارات خوبی برای این پروژه آمد، اما به‌سرعت قطع شد و این پروژه به یک حالت نیمه رهایی درآمد که در تلاشیم بتوانیم با یک رشد قابل‌توجه تأمین منابع مالی برای آن داشته باشیم.

 قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اینکه دو پروژه مهم آبی هم در شهرستان سرخس باید تکمیل شود، افزود: یکی انتقال آب شرب شهر سرخس است که به‌تازگی ۱۵ میلیارد تومان تأمین منابع مالی شده و از آن مهم‌تر تکمیل شبکه آبیاری سد دوستی است که در واقع کشاورزان منتهی‌الیه شهرستان سرخس در منطقه یازتپه بتوانند از آب این سد بهره‌مند شوند؛ به‌جز ۳۰ میلیارد تومانی که در سال‌های ۹۸ و ۹۹ این پروژه اعتبار گرفته، بالغ‌بر ۱۸ میلیارد تومان دیگر هم به‌تازگی تأمین منابع مالی شده است و این یعنی قطعاً رونق و تضمین کشاورزی پایدار و رونق اشتغال را در شهرستان شاهد خواهیم بود.

شروع به کار بزرگ‌ترین شهرک صنعتی خراسان رضوی با نام «مشهد ۵» در بخش رضویه

وی به سایر پروژه‌های حوزه انتخابیه اشاره کرد و افزود: شروع به کار بزرگ‌ترین شهرک صنعتی خراسان رضوی با نام «مشهد ۵» را در بخش رضویه داریم که تمام کارهای آن انجام شده و به‌زودی شروع به واگذاری می‌کند و مطمئنیم با توجه به نزدیکی این شهرک به مشهد مقدس، به‌سرعت اراضی و قطعات آن به فروش برسد.

 نماینده مردم سرخس، فریمان و بخش‌های احمدآباد و رضویه تصریح کرد: کلان پروژه دیگر، ساخت بزرگ‌ترین و تنهاترین کارخانه لاستیک‌سازی شرق کشور است که در شهرک صنعتی بینالود در بخش احمدآباد واقع شده و زمین آن‌هم بالغ‌بر ۴۰ هکتار تأمین شده است.

تکمیل باند دوم راه مشهد- فریمان در دست پیگیری است/ احداث خط آهن مشهد- فریمان به سمت دوغارون و اتصال دوغارون به ریل

قاضی‌زاده هاشمی عنوان کرد: در حوزه راه هم پیگیری تکمیل باند دوم مشهد- فریمان در محدوده تپه سلام و جیم آباد و تداوم آن تا شهرستان تربت‌جام را داریم که این پروژه هم جزو پروژه‌های ملی ما است.

وی بیان کرد: تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب مشهد در بخش رضویه و جاده میامی و تصفیه‌خانه چرم شهر را داریم و آن‌هم متأسفانه آلودگی زیست‌محیطی دارد که اعتبار آن را هم از اعتبارات ملی اخذ کردیم.

 نماینده مردم سرخس، فریمان و بخش‌های احمدآباد و رضویه به دیگر کلان پروژه حوزه انتخابیه اشاره و تصریح کرد: یکی دیگر از پروژه‌های بزرگ ما ساخت خط آهن مشهد- فریمان به سمت دوغارون و اتصال دوغارون به ریل است که این پروژه اثر خوبی را بر روی شهرک صنعتی کاویان خواهد داشت.

اولویت ما در حوزه انتخابیه پیگیری ساخت و تکمیل کلان پروژه‌ها است

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه پروژه‌های نیمه‌تمام زیاد عمرانی کوچک دیگری هم در حوزه انتخابیه داریم، گفت: اولویت ما برای پیگیری کلان پروژه‌ها هستند که به آن اشاره شد و در کنار آن پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام کوچک را هم دنبال می‌کنیم.

وی در پایان به طرح تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سرخس به آزاد اشاره و عنوان کرد: دولت آقای روحانی زیر بار تفکیک این منطقه نرفت و امیدواریم دولت آقای رئیسی با تفکیک این منطقه از دو منطقه دیگر موافقت کند تا ایراد شورای نگهبان به این طرح حل شود.

انتهای پیام/۴۰۰۴

خبرنگار: احسان بابائی

  • نویسنده : احسان بابائی