کنترل و هدایت ۲ سیلاب بزرگ در سرخس
کنترل و هدایت ۲ سیلاب بزرگ در سرخس
محمدرضا عبادی نژاد از کنترل و هدایت دو سیلاب بزرگ در این شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به شرایط جوی ناپایدار، اقدامات پیشگیرانه انجام و تا این لحظه سیلاب‌ها کنترل و هدایت شده است.

محمدرضا عبادی نژاد در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با اشاره به اینکه در دو هفته اخیر ۲ سیلاب بزرگ ۲۰۰ و ۲۵۰ مترمکعبی در شهرستان سرخس کنترل و هدایت شده است، اظهار کرد: از اوایل اسفند پارسال لایروبی انهار سنتی و مسیل‌ها انجام شده و تا این لحظه تمامی سیلاب‌ها کنترل شده است.

رئیس اداره منابع آب سرخس افزود: ۲۰ درصد این سیلاب‌ها به مزارع و شبکه‌های آبیاری سنتی انتقال داده شد و مابقی بدون هیچ خسارتی از کشور خارج شده است.

وی با اشاره به اینکه سه دستگاه بیل مکانیکی در شهرستان در حالت آماده‌باش هستند، افزود: این دستگاه‌ها هم‌اکنون در منطقه یازتپه مشغول لایروبی هستند و اگر نیاز باشد در صورت بحران به سایر نقاط شهرستان انتقال می‌دهیم.

عبادی نژاد خاطرنشان کرد: هفته گذشته و در هنگام وقوع سیلاب یک دستگاه بیل مکانیکی این اداره در اختیار ستاد بحران و اداره راهداری برای بازگشایی راه‌های سیل‌زده روستایی قرار گرفت.

رئیس اداره منابع آب سرخس ادامه داد: همچنین یک مورد آب‌گرفتگی در جاده سرخس- مشهد نرسیده به گردنه گنبدلی داشتیم که این مسیر نیز بازگشایی شد.

وی با اشاره به اینکه از اوایل اسفند پارسال کار لایروبی انهار سنتی آغاز شده و تا پایان فروردین امسال ادامه دارد، تصریح کرد: برای اجرای عملیات لایروبی تاکنون ۳۵۰ میلیون تومان هزینه شده و توانستیم با تلاش همکاران سیلاب‌های فصلی را تا روستای تپه میر احمد برای استفاده کشاورزان برسانیم.

عبادی نژاد در پایان اظهار داشت: شرکت تیفرم که پیمانکار این اداره در اجرای شبکه آبیاری است نیز به همراه ماشین‌آلاتی که در اختیار دارد، هم‌اکنون برای کمک به ستاد بحران شهرستان در صورت وقوع حادثه‌ای آماده‌باش است.

انتهای پیام/