دستاوردهای پالایشگاه گاز سرخس در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی
دستاوردهای پالایشگاه گاز سرخس در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی
مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد سرخس، دستاوردهای این مجتمع گازی در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تشریح کرد.

سید مجید منبتی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با تشریح دستاوردهای پالایشگاه گاز سرخس در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: فاز نخست این پالایشگاه در سال ۱۳۶۲ به دست مقام معظم رهبری (رئیس جمهور وقت) راه اندازی و در مدار تولید قرار گرفت که مهمترین خدمت انجام شده به هموطنان در طول این سال ها، تامین گاز شش استان کشور بوده است.

 

وی تصریح کرد: بدون شک امروزه گاز به عنوان انرژی پاک به لحاظ اهمیت و مزیت های بی شمار آن در عرصه های اجتماعی، اقتصادی، صنعتی همچون گوهری درخشان همه نگاه ها را به سوی خود جلب کرده است.

 

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد سرخس بیان داشت: در حالی که سایر پالایشگاه های گازی کشور در بخش جنوبی کشور واقع شده اند اما پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد عهده دار تامین گاز و پشتیبانی مشترکان شمال شرق کشور بوده و پایداری تولید گاز طبیعی در این مجتمع بسیار حائز اهمیت است.

 

منبتی در ادامه به دیگر دستاوردهای این پالایشگاه در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و اضافه کرد: تولید گوگرد به میزان ۱۲ میلیون تن که هشت تن آن صادر شده و درآمد ارزی حاصل از فروش گوگرد معادل ۸۰۰ میلیون دلار به خزانه دولت واریز شده است.

 

وی خاطر نشان کرد: ۳۰ درصد گوگرد تولیدی این مجتمع هم در بخش کشاورزی و صنعتی در داخل کشور به مصرف رسیده که باعث افزایش تولید کیفی و کمی محصولات کشاورزی شده است.

 

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد سرخس در پایان، اشتغال مستقیم دو هزار و ۲۰۰ نفر نیروی انسانی، اشتغال فصلی یک هزار نفر نیروی انسانی محلی در پروژه های تعمیرات اساسی و عمرانی، افزایش ظرفیت تولیدی، برداشت گاز طبیعی از مخزن گاز شیرین شوریجه، افزایش فضای سبز منطقه به ۶۰ هکتار در منطقه خانگیران و مجتمع های مسکونی، تقویت بازار داخلی با خرید اجناس مورد نیاز پالایشگاه از بازار شهرستان سرخس، بازیابی ۸۵ درصد گاز ارسالی به مشعل پالایشگاه و داخلی سازی بیش از ۹۸ درصد تجهیزات مکانیکی، ۹۰ درصد تجهیزات برقی و ابزار دقیق از طریق تقویت تامین کنندگان داخلی را از مهمترین دستاوردهای این پالایشگاه عنوان کرد.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : نسیم سرخس