«عفاف و حجاب» موجب تحکیم بنیان خانواده می‌شود
«عفاف و حجاب» موجب تحکیم بنیان خانواده می‌شود
امام‌جمعه موقت سرخس با تأکید بر اینکه عفاف و حجاب موجب تحکیم بنیان خانواده می‌شود، گفت: اگر عفاف و حجاب به آن شکلی که قرآن و اسلام می‌گوید انجام شود، استواری و استحکام جامعه را به همراه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام حسن اکبری نیا در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با اشاره به هفته عفاف و حجاب اظهار کرد: حجاب پوشش اسلامی و مانع ظاهری است، چون صد ف و گوهر گران‌سنگی را در خود حفظ می‌کند و عفاف جلوی افزون‌خواهی و شهوت خواهی را می‌گیرد.

 

امام‌جمعه موقت سرخس با تأکید بر اینکه پایه عفاف خویشتن‌داری است، افزود: عفاف اختصاص به جنسیت ندارد و گرایش به معنویت موجب تعالی انسان به‌سوی کمال و بهره‌گیری از دو گوهر عفاف و حجاب می‌شود.

 

وی تصریح کرد: انسانی که می‌خواهد از ورطه تباهی نجات پیدا کند به عفاف و حجاب نیازمند است.

 

خطیب نماز جمعه سرخس بیان داشت: تمامی انسان‌های دارای تفکر به دنبال جلب رضایت خداوند هستند، بنابراین به مسئله عفاف و حجاب توجه ویژه‌ای دارند.

 

حجت‌الاسلام اکبری نیا بابیان اینکه عفاف و حجاب موجب حفظ نیروی کار و فعالیت اجتماعی می‌شود، اظهار داشت: اگر عفاف و حجاب به آن شکلی که قرآن و اسلام می‌گوید انجام شود، موجب استواری و استحکام جامعه می‌شود.

 

امام‌جمعه موقت سرخس تصریح کرد: جامعه بی‌بندوبار مردمش به کار و تلاش و کوشش دل نمی‌بندند و سهل‌انگاری در آن جامعه زیاد می‌شود.

 

وی اضافه کرد: عفاف و حجاب موجب تحکیم بنیان خانواده می‌شود و زن و مرد به یکدیگر اطمینان کامل دارند و پدر و مادر به فرزندان بیشتر عشق می رزند.

 

خطیب نماز جمعه سرخس عفاف و حجاب را مهارکننده غریزه جنسی دانست و بیان کرد: نبودن حریم میان زن و مرد هیجان‌های جنسی را ملتهب می‌کند و موجب ناراحتی درونی در انسان می‌شود.

انتهای پیام/