فتوای مرجعیت عامل پیروزی عراقی‌ها در موصل/ داعش کنترل‌شده برای آمریکایی‌ها مفید است
فتوای مرجعیت عامل پیروزی عراقی‌ها در موصل/ داعش کنترل‌شده برای آمریکایی‌ها مفید است
رئیس اندیشکده مطالعات جهان اسلام گفت: مهم‌ترین عاملی که سبب آزادسازی موصل شد، قطعاً فتوای آیت‌الله سیستانی و حضور نیروهای حشدالشعبی در کنار ارتش و پلیس عراق بود.

حجت‌الاسلام امیر مسروری در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با اشاره به پیروزی ملت عراق در شهر موصل اظهار کرد: شهر موصل باخیانت بعثی‌های مستقر در ارتش عراق به دست داعشی ها افتاد و زمان زیادی برد تا دوباره این شهر آزاد شود.

 

رئیس اندیشکده مطالعات جهان اسلام فتوای آیت‌الله سیستانی و حضور نیروهای حشدالشعبی را در کنار ارتش و پلیس عراق عامل پیروزی عراقی‌ها در موصل دانست و افزود: حضور ۲۵ هزار نیروی حشدالشعبی در کنار ارتش و پلیس عراق، امروز پیروزی‌های افتخارآفرینی را برای عراقی‌ها به ارمغان آورده است.

 

فتوای مرجعیت و حشدالشعبی عامل پیروزی عراقی‌ها در موصل

وی تصریح کرد: مهم‌ترین عاملی که سبب آزادسازی موصل شد، قطعاً فتوای آیت‌الله سیستانی و حضور نیروهای حشدالشعبی در کنار ارتش و پلیس عراق بود.

 

حجت‌الاسلام مسروری ادامه داد: جنگ عراقی‌ها با داعشی ها صحنه عجیبی است و می‌توان آن را به جنگ جمهوری اسلامی با بعثی‌ها در هشت سال دفاع مقدس تشبیه کرد، یعنی شاهد حضور گسترده مردم در جبهه‌های جنگ با فتوای مرجعیت هستیم.

 

رئیس اندیشکده مطالعات جهان اسلام عامل سوم پیروزی عراقی‌ها برابر داعش در موصل را عدم تکیه و اعتماد ملت عراق به آمریکایی دانست و بیان داشت: هر جا آمریکایی‌ها ورود کردند پرونده آزادسازی مناطق عقب افتاد.

 

کمک بزرگ جمهوری اسلامی در سازمان‌دهی ارتش و نیروهای مردمی عراق

وی به نقش جمهوری اسلامی و به‌خصوص سردار قاسم سلیمانی در پیروزهای عراقی‌ها برابر داعش اشاره و بیان داشت: زمانی که موصل سقوط کرد و تکفیری‌ها تا نزدیکی دیوارهای بغداد آمدند و دولت مرکزی عراق رسماً در حال سقوط بود، به‌طور رسمی دولت عراق از جمهوری اسلامی درخواست کمک کرد و نیروی قدس سپاه و بدنه جمهوری اسلامی در حوزه مستشاری هم در سازمان‌دهی ارتش عراق و هم در تشکیل و سازمان‌دهی نیروهای حشدالشعبی کمک‌های بزرگی به عراقی‌ها کردند.

 

حجت‌الاسلام مسروری به حمایت‌های لجستیکی و امنیتی عربستان سعودی از گروه‌های تروریستی و داعش اشاره کرد و اظهار داشت: در حوزه لجستیکی در تکریت و موصل خودروهایی با پلاک ارتش عربستان سعودی کشف شد و چندین مورد عوامل استخبارات سعودی‌ها و محور اسلام آمریکایی در منطقه دستگیر شدند.

 

رئیس اندیشکده مطالعات جهان اسلام افزود: برخی از تجار منطقه با داعش رسماً اعلام تجارت کردند و نفت و منابع اقتصادی عراق وقتی به غارت می‌رفت، سعودی‌ها بازار فروششان را در اختیار آن‌ها قرار دادند، ضمن اینکه در طرف دیگر در سوریه نیز داعشی ها توسط عربستان سعودی حمایت لجستیکی می‌شوند و بهترین سلاح‌هایی که آمریکایی‌ها در مقابل دلارهای نفتی به سعودی‌ها می‌فروشند در اختیار گروه‌های تروریستی در سوریه قرار می‌گیرد.

 

داعش برای محاصره حزب‌الله تشکیل شد

وی اظهار کرد: ژنرال ارتش آمریکایی رسماً اعلام کرد که ما داعش را برای محاصره حزب‌الله تشکیل دادیم و چه خانم کلینتون که گفت ما با حدود ۱۰۰ کشور ارتباط برقرار کردیم تا داعش را به رسمیت بشناسند و این نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها با برنامه از داعش حمایت کردند.

 

حجت‌الاسلام مسروری به افزایش ارتباطات عربستان سعودی با رژیم صهیونیستی اشاره کرد و افزود: عربستان سعودی روابط خود را با اسرائیل افزایش داده است و برای اینکه این رابطه ادامه داشته باشد باید گام مشترکی برمی‌داشتند.

 

محور مقاومت، بزرگ‌ترین تهدید علیه رژیم صهیونیستی است

رئیس اندیشکده مطالعات جهان اسلام محور مقاومت را امروز بزرگ‌ترین تهدید علیه رژیم صهیونیستی دانست و تصریح کرد: عربستان سعودی بدون هیچ دلیل عقلی و قانون و شرع و حتی حقوق بین‌الملل به یمن تجاوز می‌کند، چون یمنی‌ها شعار ضد صهیونیستی می‌دهند و در حقیقت عربستان بازیگری است که به‌وسیله آمریکایی‌ها بتواند تهدیدات علیه اسرائیل را کاهش بدهد.

 

وی تأکید کرد: طبق گزارش‌های بین‌المللی و ائتلاف آمریکایی و گزارش‌های دولت مرکزی عراق و سوریه نشان می‌دهد که آمریکایی حتی یک بمب هم بر سر داعش نریخته‌اند و تمام اهدافشان در نقاط کور و بیابان‌ها بوده است.

 

داعش کنترل‌شده برای آمریکایی‌ها مفید است

حجت‌الاسلام مسروری بابیان اینکه داعش کنترل‌شده برای آمریکایی‌ها مفید است، اظهار داشت: آمریکایی‌ها عزم جدی برای مقابله با داعش نداشته و نخواهند داشت و وجود گروه‌های تروریستی موجب می‌شود که کشورهای منطقه تضعیف شوند.

 

رئیس اندیشکده مطالعات جهان اسلام تصریح کرد: زمانی که عراق و سوریه از داعش و گروه‌های تروریستی و تکفیری خالی شود، محور مقاومت با این منابع غنی بیش از گذشته تقویت می‌شود، بنابراین آمریکایی‌ها دولت تضعیف‌شده بیشتر می‌پسندند.

 

وی بابیان اینکه جنگیدن آمریکایی‌ها با داعش دروغ است، عنوان کرد: جوانان عراقی خودشان را با میل و رغبت و حتی بدون سلاح به مقاومت رساندند و هرروز شاهد تشییع پیکر مطهر شهدا و به‌خصوص نیروهای حشدالشعبی در عراق هستیم.

 

هر جا آمریکایی‌ها حضور نظامی داشتند، تلفات غیرنظامی بالا رفت

حجت‌الاسلام مسروری ادامه داد: امروز در مسیر تکریت و موصل و کرکوک خون عراقی‌ها به زمین ریخته شده است.

 

رئیس اندیشکده مطالعات جهان اسلام تصریح کرد: هر جا آمریکایی‌ها حضور نظامی داشتند، تلفات غیرنظامی بالا رفته است؛ در موصل در مقطعی آمریکایی‌ها ورود کردند و تلفات غیرنظامیان بالا رفت درحالی‌که نیروی حشدالشعبی تا مرز شهادت به‌پیش می‌رود تا تلفات غیرنظامی ندهد.

 

وی اضافه کرد: در این اقدام و عملیات آزادسازی موصل اولین نفراتی که مؤثر بودند، شخص آیت‌الله سیستانی و در کنار آن آقای «ابو مهدی مهندس» نائب رئیس هیئت حشدالشعبی عراق است که در تمامی عملیات‌ها از روز اول تا به امروز حضور داشت و بعدازآن حشدالشعبی، پلیس و ارتش عراق بیشتر زحمت را کشیدند.

 

حجت‌الاسلام مسروری بیان داشت: در مرتبه جایگاهی نیز قطعاً ملت عراق و ملت ایران چه از بعد مستشاری و چه ازلحاظ تسلیحاتی به عراقی‌ها کمک کردند؛ یعنی زمانی که آمریکایی‌ها درب انبار تسلیحاتی که با عراقی‌ها قرارداد داشتند را می‌بندند، این جمهوری اسلامی ایران بود که درب انبارهای تسلیحاتی خودش را برای کمک به عراقی‌ها باز کرد و تمامی این اقدامات دست‌به‌دست هم داد تا عراقی‌ها در موصل به پیروزی رسیدند.

انتهای پیام/