برگزاری مرحله شهرستانی پنجمین دوره طرح ملی دادرس در سرخس
برگزاری مرحله شهرستانی پنجمین دوره طرح ملی دادرس در سرخس
رئیس جمعیت هلال‌احمر سرخس از برگزاری مرحله شهرستانی پنجمین دوره المپیاد آماده طرح ملی دادرس در این شهرستان خبر داد.

محمد رضایی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، گفت: المپیاد آماده مرحله شهرستانی طرح ملی دادرس(دانش‌آموز آماده در روزهای سخت) در مدارس متوسطه اول شهرستان برگزار شد.

 

رئیس جمعیت هلال‌احمر سرخس افزود: این آزمون با حضور ۲۳۶ نفر از دانش‌آموزان مدارس دخترانه و پسرانه شهرستان از میان تیم‌های ۱۴ نفره که در مرحله درون مدرسه‌ای بالاترین امتیاز را کسب کرده بودند برگزار شد.

 

وی هدف اجرای طرح ملی دادرس را فراگیری آموزش‌های امدادی دانست و خاطرنشان کرد: آموزش‌های امدادی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های جمعیت هلال‌احمر است که در این راستا همه‌ساله قشر عظیمی از دانش‌آموزان با آموزش‌های امدادی آشنا می‌شوند.

 

رضایی با اشاره به استقبال دانش‌آموزان پایه هشتم از این طرح اظهار داشت: در این طرح دانش‌آموزان ۱۷ آموزشگاه طبق دستورالعمل‌های اجرایی، با مباحثی چون ارزیابی علائم حیاتی، پانسمان و بانداژ، احیای قلبی ریوی، حمل مصدوم، اطفاء حریق، خروج ایمن از محل حادثه و اسکان اضطراری آشنا شدند.

 

رئیس جمعیت هلال‌احمر سرخس تصریح کرد: در این المپیاد ضمن ارزیابی کتبی و عملی مهارت دانش‌آموزان، یک تیم ۱۴ نفره از خواهران و یک تیم ۱۴ نفره از برادران انتخاب و برای شرکت در مسابقات استانی دادرس معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/