عملیات والفجر ۸ تئوری «ما می‌توانیم» انقلاب اسلامی را اجرایی کرد/ استقلال نقطه ثقل نظام و ریشه آزادی و جمهوری اسلامی است
عملیات والفجر ۸ تئوری «ما می‌توانیم» انقلاب اسلامی را اجرایی کرد/ استقلال نقطه ثقل نظام و ریشه آزادی و جمهوری اسلامی است
پیشکسوت عرصه جهاد و شهادت استقلال را نقطه ثقل نظام و ریشه آزادی و جمهوری اسلامی دانست و اظهار کرد: برخی‌ها در آزادی فردی معتقد به لیبرالیسم کامل هستند و یقه‌شان را برای آزادی پاره می‌کنند درحالی‌که استقلال را زیر پا می‌گذارند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، به مناسبت فرارسیدن سالروز عملیات غرورآفرین والفجر ۸ همایش بصیرتی با حضور خانواده‌های معزز شهدای سرخسی این عملیات، پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از مسئولان شهرستان سرخس در سالن تربیت آموزش و پرورش سرخس برگزار شد.

 

حسین جلالی از پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت در این مراسم با تشریح تاریخ معاصر ایران و نقشه استکبار برای تقسیم جهان به دو گروه مرکزی و پیرامونی گفت: استکبار جهانی برنامه داشت تمرکز قدرت نظامی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در گروه مرکزی باشد و جهان را متمرکز اداره کند و برای آن نظاماتی تعریف کردند.

 

وی افزود: با توجه به نظام سلطه، سازمان‌هایی مانند سازمان ملل و یونسکو تشکیل شد تا برنامه‌های خود را در جهان عملیاتی کنند.

این پیشکسوت عرصه جهاد و شهادت با اشاره به حضور ۴۵ هزار آمریکایی در مدیریت کشور در زمان شاه، تاریخ را یک منبع مطالعاتی برای همگان به‌خصوص مسئولان دانست و تصریح کرد: مطالعه تاریخ برای جوانان ما ارزشمند و ضروری است چون عده‌ای به دنبال این هستند که رژیم پهلوی را برای نسل جدید بزک کنند.

 

جلالی با تکیه به شعارهای انقلاب، استقلال را نقطه ثقل نظام و ریشه آزادی و جمهوری اسلامی دانست و افزود: برخی‌ها در آزادی فردی معتقد به لیبرالیسم کامل هستند و یقه‌شان را برای آزادی پاره می‌کنند درحالی‌که استقلال را زیر پا می‌گذارند.

 

وی بیان داشت: نظام اسلامی نمی‌خواهد نظام ظالم و مظلومی وجود داشته باشد، بنابراین مذاکره در موضوعات مختلف بهانه است و اصل دعوا عدم پذیرش نظام سلطه و نظام دوقطبی است.

این پیشکسوت عرصه جهاد و شهادت اظهار داشت: نظام سلطه در حال پذیرش این موضوع است که در مرکز قرار بگیرد و در تقسیم جهان سهیم باشد، اما اصل انقلاب اسلامی مخالف با این تئوری و نظریه است و چون اختلاف ایدئولوژیک وجود دارد تقابل ما ادامه دارد و کسی که فکر کند می‌شود با نظام سلطه کنار آمد، نه نظام سلطه را شناخته و نه نظام جمهوری اسلامی را می‌شناسد.

 

جلالی با اشاره به اینکه جامعه‌شناسی انقلاب اسلامی از رهبری و مردم تشکیل می‌شود، افزود: انقلاب اسلامی مثلث ارتباطی را به هم ریخت و امروز ارتباط مردم با رهبری مستقیم شده و همه گوش‌به‌فرمان رهبر انقلاب هستند.

 

وی در ادامه به عملیات غرورآفرین والفجر ۸ اشاره و خاطرنشان کرد: عملیات والفجر ۸ تئوری و راهبرد «ما می‌توانیم» انقلاب اسلامی را اجرایی و عملیاتی کرد.

این پیشکسوت عرصه جهاد و شهادت با تأکید بر اینکه امروز باید در مقابل دو راهبرد و استراتژیک «اختلاف و نفوذ» دشمن هوشیار باشیم، اظهار داشت: نفوذ در مراکز تصمیم‌گیری و تصمیم سازی و نفوذ از طریق رسانه‌ها در بین مردم اولویت امروز دشمنان انقلاب اسلامی است.

 

در پایان این همایش از خانواده معظم شهیدان والامقام موسی عرب، حسن احمدی، جواد بارانی، امین رضا برجی  و رمضان کیخا سیستانی از شهدای سرخسی عملیات غرورآفرین والفجر ۸ تقدیر شد.

انتهای پیام/