چاه گازی ۷۳ شرکت نفت و گاز شرق به بهره‌برداری رسید+ تصاویر
چاه گازی ۷۳ شرکت نفت و گاز شرق به بهره‌برداری رسید+ تصاویر
همزمان با طليعه سي و هشتمین بهار انقلاب اسلامي چاه گازي شماره 73 شرکت نفت وگاز شرق بااعتباری بالغ‌بر 65 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، همزمان با طلیعه سی و هشتمین بهار انقلاب اسلامی چاه ۷۳ شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق ظهر امروز (چهارشنبه) با حضور معاون استاندار خراسان رضوی، فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان سرخس به بهره‌برداری رسید.

 

هادی شریعتی مدیر عملیات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق در این مراسم گفت: انقلاب اسلامی همچون درختی تنومند است که می‌تواند در مقابل بادها و طوفان‌های سهمگین مقاومت کند.

 

وی افزود: امروز در سایه رهبر فرزانه انقلاب، بعد از سی‌وهشت سال از عمر پربرکت انقلاب اسلامی موانعی را پشت سر گذاشتیم که هرکدام از این موانع می‌توانست انقلابی را به نابودی بکشاند.

 

مدیر عملیات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق تصریح کرد: سی‌وهشت سال پیش در چنین روزهایی امام راحل تحقق وعده‌های الهی را به ما نوید دادند و آن‌هم حکومت مستضعفین در جهان بود.

 

شریعتی ادامه داد: با پشت سر قرار دادن مشکلات و  با کمک رهبری انقلاب و دست قدرت الهی توانستیم به‌جایی برسیم که حامی مستضعفان و مظلومان باشیم و در مقابل مستکبران قد علم کنیم.

 

وی مقاومت و پیروزی‌های پی‌درپی ملت ایران را لبیک گفتن به ندای رهبر انقلاب دانست و افزود: یکی از مهم‌ترین تذکرات اخیر رهبر انقلاب توجه به اقتصاد مقاومتی با دو شرط اقدام و عمل است.

 

مدیر عملیات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق با تأکید بر اینکه فرزندان این مرزوبوم به ندای رهبری انقلاب لبیک گفتند، تصریح کرد: چاه ۷۳ شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق معادل چاه‌های قبلی تمامی استاندارها و ایمنی‌های لازم را برای تولید سمی‌ترین گاز ترش کشور دارد.

 

شریعتی به ویژگی منحصربه‌فرد چاه ۷۳ اشاره کرد و افزود: رشته تکمیلی و تاج که مثابه قلب این چاه است، توسط شرکت‌های سازنده داخلی و متخصصان بومی ساخته شده است.

 

وی عنوان کرد: شرکت نفت مناطق مرکزی، شرکت شرق را پایلوت قرار داد و متخصصان ما تمام تجربیاتشان را پای‌کار آوردند و با کمک و راهنمایی دادن به شرکت‌های سازنده داخلی، توانستیم این رشته تکمیلی را با موفقیت در چاه‌های گاز ترش آزمایش کنیم.

 

مدیر عملیات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق خاطرنشان کرد: این چاه با سرمایه حدود ۶۵ میلیارد تومان که جزو سرمایه‌های ملی ما است به بهره‌برداری رسید و ما میراث دار زحمات همکارانمان هستیم.

 

شریعتی اذعان کرد: اقتصاد مقاومتی پیش‌ازاین در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق نهادینه بوده و با فرامین رهبر انقلاب مستحکم‌تر به‌پیش می‌رود و امیدواریم با دانشی که در این مجموعه وجود دارد روزبه‌روز شاهد ساخت قطعات بیشتر در داخل و کمتر شدن وابستگی‌ها در عرصه صنعت نفت باشیم.

 

وی در پایان به افتتاح خط هوایی برق فشارقوی چاه‌های شوریجه B اشاره و تصریح کرد: این پروژه نیز بااعتباری بالغ‌بر ۶۷۰ میلیون تومان در دهه فجر امسال به بهره‌برداری رسید.

 

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق یکی از سه شرکت تابعه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران است که مسئولیت بهره‌برداری از چهار مخزن گاز شیرین و ترش خانگیران و گنبدلی را برای تأمین خوراک پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس برای مصارف استان‌های خراسان شمالی، جنوبی، رضوی، مازندران، گلستان، سمنان و نیز واحد پتروشیمی خراسان و سوخت نیروگاه نکا در شمال کشور را عهده‌دار است.