انتقال دانش پیشرفته بومی و مدرن به سرخس برای افزایش بهره‌وری محصول پنبه/ ۴۵ هزار تن پنبه در خراسان رضوی تولید می‌شود
انتقال دانش پیشرفته بومی و مدرن به سرخس برای افزایش بهره‌وری محصول پنبه/ ۴۵ هزار تن پنبه در خراسان رضوی تولید می‌شود
مدیر زارعت جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: با توجه به استعدادی که شهرستان سرخس در زمینه آب‌وهوا و خاک دارد، سازمان جهاد کشاورزی استان به‌زودی دانش پیشرفته بومی و مدرنی را به این شهرستان منتقل می‌کند تا بهره‌وری محصول پنبه در این منطقه افزایش یابد.

علیرضا نیکپور در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، گفت: استان خراسان رضوی به‌عنوان یکی از قطب‌های تولید پنبه کشور دارای حدود ۱۷ هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت پنبه اصلاح‌شده و ۳ هزار و ۷۰۰ هکتار پنبه بومی است.

 

مدیر زارعت جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: از سطح زیر کشت پنبه استان ۴۵ هزار تن پنبه تولید می‌شود که از این میزان حدود ۳۶ هزار تن پنبه اصلاح‌شده است.

 

وی به تولید محصول پنبه در شهرستان سرخس اشاره و تصریح کرد: شهرستان سرخس به جهت قدمتی که در تولید پنبه دارد، یکی از قطب‌های تولید پنبه استان خراسان رضوی ازلحاظ کمی و کیفی است.

 

نیکپور بیان داشت: سطح زیر کشت پنبه در شهرستان سرخس ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار با عملکرد تولید سه تن است.

 

مدیر زارعت جهاد کشاورزی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: با توجه به استعدادی که شهرستان سرخس در زمینه آب‌وهوا و خاک دارد، سازمان جهاد کشاورزی استان با دستور وزارت جهاد کشاورزی به‌زودی دانش پیشرفته بومی و مدرنی را به این شهرستان منتقل می‌کند تا بهره‌وری محصول پنبه در این منطقه افزایش یابد.

 

وی در پایان اظهار داشت: طرح‌های مختلفی ازجمله مکانیزاسیون، معرفی ارقام جدید پنبه، تغذیه گیاهی و مدیریت آبیاری می‌تواند نقش مهمی در افزایش تولید این محصول استراتژیک داشته باشد.

انتهای پیام/