توسعه حوزه کسب‌وکار باهدف تحقق اقتصاد مقاومتی در سرخس/ مرکز فنی علمی و نمایشگاهی برای معرفی تولیدکنندگان و صنعتگران استان ایجاد می‌شود
توسعه حوزه کسب‌وکار باهدف تحقق اقتصاد مقاومتی در سرخس/ مرکز فنی علمی و نمایشگاهی برای معرفی تولیدکنندگان و صنعتگران استان ایجاد می‌شود
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از توسعه حوزه کسب‌وکار، حمایت از تولید داخلی و بنگاه‌های کوچک باهدف تحقق اقتصاد مقاومتی در شهرستان سرخس خبر داد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، راضیه علیرضایی ظهر امروز در بازدید از پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس گفت: این سازمان با برگزاری جلسات مختلف با شرکت‌ها و ارگان‌های دولتی ازجمله شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد و دیدار با نماینده مردم سرخس در مجلس شورای اسلامی در راستای پیگیری برنامه‌های حوزه اقتصاد مقاومتی درصدد است تا از صنایع و پروژه‌های بزرگ، متوسط و کوچک که مبادرت به تأمین قطعات موردنیاز ساخت داخل می‌کنند حمایت کند.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: آنچه در پالایشگاه سرخس در حال انجام است مربوط به حوزه تولید گاز، نگهداری، نوسازی تجهیزات و توان فنی در ساخت قطعات موردنیاز صنعت نفت و گاز و همچنین برون‌سپاری فعالیت‌هایی در حوزه ماشین‌آلات، قطعات موردنیاز صنعت و مواد اولیه و مواد مصرفی پالایشگاه است.

 

وی با تأکید بر اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت با توجه به اهداف خود از صنایعی موجود و یا بنگاه‌های کوچک و متوسط که نیازهای پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد را تأمین کنند حمایت می‌کند، بیان داشت: بخشی از محصولاتی که در داخل تولید می‌شود را در سطح صنایع مثل فولاد استان معرفی خواهیم کرد تا قدرت بنگاه‌های کوچک و متوسط شهرستان ارتقاء یافته و بتوانند در سطح استان خراسان رضوی رقابت‌پذیر باشند.

 

علیرضایی همچنین از ایجاد یک مرکز فنی علمی و نمایشگاهی در سطح استان برای معرفی تولیدکنندگان و صنعتگران خراسان رضوی خبر داد.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی بابیان اینکه از پایان سال ۹۲ شاهد تحولات زیادی در حوزه قطعه‌سازی استان بوده‌ایم یادآور شد: ۱۳ درصد خرید قطعات موردنیاز بخش خودروسازی کشور از خراسان رضوی صورت گرفته که این آمار تاکنون به ۱۵ و هفت‌دهم درصد افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام/