منافع آمریکا تیتر اول برخی رسانه‌های داخل شده است/ مهمترین آفت پیش‌روی انقلاب اسلامی، محافظه کاری است
منافع آمریکا تیتر اول برخی رسانه‌های داخل شده است/ مهمترین آفت پیش‌روی انقلاب اسلامی، محافظه کاری است
امام‌جمعه سرخس با تأکید بر اینکه محافظه‌کاری نقطه مقابل انقلابی گری است، گفت: متأسفانه امروز تا بحثی درباره منافع آمریکا می‌شود، برخی رسانه‌ها آن را تیتر اول خود می‌کنند، درحالی‌که فعالیت‌های نیروهای جهادی و انقلابی و مدافعان حرم حتی در صفحه آخر این رسانه‌ها جایگاهی ندارد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با توصیه به رعایت تقوای الهی و با اشاره به اربعین حسینی گفت: شوکت جهان اسلام و به‌خصوص تشیع در اربعین حسینی به رخ کشیده می‌شود، ازاین‌رو حضور در این رزمایش اهمیت ویژه‌ای دارد.

 

امام‌جمعه سرخس افزود: به تعبیر امام صادق علیه‌السلام اگر مردم بدانند که زیارت امام حسین علیه‌السلام چه فضیلتی دارد، از شوق نفسشان به شمار می‌افتد و می‌میرند.

 

وی در ادامه به بیانات مهم رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانش آموزان و دانشجویان اشاره و تصریح کرد: تکرار برخی مسائل توسط رهبر انقلاب و اینکه خودشان در وسط میدان حضور دارند، حکایت از این دارد که عمارهای انقلاب کم هستند تا مردم را نسبت به ترفندهای دشمنان آگاه کنند.

 

ارژنگ اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین آفت‌هایی که امروز انقلاب را تهدید می‌کند، مسئله محافظه‌کاری است که در نقطه مقابل انقلابی گری قرار دارد.

 

خطیب نماز جمعه سرخس ادامه داد: اگر مصلحت‌اندیشی خیالی و محافظه‌کاری نبود، وقایعی چون حادثه عاشورا و سقیفه اتفاق نمی‌افتاد.

 

وی بیان داشت: عده‌ای که در صف مقابله با آمریکا بودند، امروز به خاطر پست و مقام دنیایی رفیق آمریکا شده‌اند و چون در توکل به خدا کم آورده و اعتمادی به خدا ندارند، مسئله مذاکره با آمریکا را مطرح می‌کنند.

 

امام‌جمعه سرخس با تأکید بر اینکه امروز عده‌ای جسارت بیان حق را ندارند، عنوان کرد: کسانی که وقتی مسائل انقلاب زیر سؤال می‌رود نمی‌دانند راه حق و باطل چیست؟، راه باطل را انتخاب کرده‌اند.

 

ارژنگ تصریح کرد: در دانشگاه‌های ما امروز به‌جای فرهیختگان و نیروهای انقلابی کسانی روی کار می‌آیند که تفکر وابستگی به غرب و نسخه وابسته‌ها را ترویج می‌کنند.

 

وی روحیه و تفکر انقلابی گری را نقطه مقابل سازش دانست و افزود: نیروی انقلابی و باورمند به‌نظام هیچ‌گاه به مسائل حزبش توجه نمی‌کند و حاضر است به خاطر اعتقاد به خداوند متعال و قرآن جانش را فدای انقلاب و اسلام کند.

 

خطیب نماز جمعه سرخس ادامه داد: تفکر انقلابی معیار عمل او فرمایشات رهبر معظم انقلاب بوده، یعنی نصب العین او مطالبات رهبری است و اگر کسی سخنی بگوید که در نقطه مقابل ایشان باشد، مردم انقلابی محکم او را به دیوار می‌زنند.

 

امام‌جمعه سرخس اظهار داشت: آن چیزی که برای مردم مقبولیت دارد، منویات مقام معظم رهبری است و اینکه مسئولی بگوید برجام و سازش برای ما منفعت داشته، ارزشی ندارد.

 

ارژنگ تصریح کرد: متأسفانه امروز تا بحثی درباره منافع آمریکا می‌شود، برخی رسانه‌ها آن را تیتر اول خود می‌کنند، درحالی‌که فعالیت‌های نیروهای جهادی و انقلابی و مدافعان حرم حتی در صفحه آخر این رسانه‌ها جایگاهی ندارد.

 

وی در پایان به سیاست کاهش تورم دولت اشاره و عنوان کرد: امروز شرایط قدرت خرید مردم کم شده است، بنابراین زمانی که جیب مردم خالی باشد، سیاست کاهش تورم نیز معنا و مفهومی ندارد.

انتهای پیام/