موکب اربعین شهرستان سرخس در کربلا ایجاد می‌شود/ مردم سرخس ۲۱۴ خشت طلا برای بازسازی عتبات عالیات اهدا کردند
موکب اربعین شهرستان سرخس در کربلا ایجاد می‌شود/ مردم سرخس ۲۱۴ خشت طلا برای بازسازی عتبات عالیات اهدا کردند
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات سرخس گفت: موکب اربعین شهرستان سرخس امسال به‌صورت اختصاصی در شارع باب النقی و در 2 هزار متری حرم مطهر امام حسین علیه‌السلام ایجاد می‌شود و در مدت 10 روز به زائران آن حضرت خدمت‌رسانی می‌کند.

حجت‌الاسلام علیرضا سیستانی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، درباره آخرین فعالیت‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور افتخار دارد که کار بازسازی اعتاب مقدسه عراق را تمام کرده و در حال توسعه حرم‌های مطهر ائمه معصومین علیهم‌السلام در کربلا است.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات سرخس بابیان اینکه حدود ۱۵ سال از شکل‌گیری ستاد بازسازی عتبات عالیات می‌گذرد، افزود: این ستاد کاملاً مردمی بوده و در مرکز کشور زیر نظر مقام معظم رهبری فعالیت می‌کند.

 

وی با اشاره به بازسازی حرم امام علی علیه‌السلام در نجف خاطرنشان کرد: سنگ‌فرش، سنگ دیواره و کتیبه‌ها از داخل تمام شده و طلاکاری و مرمت حرم نیز به پایان رسیده است و بزرگ‌ترین صحن جهان اسلام به نام زهرای مرضیه (س) در شهر نجف به مساحت ۲۴ هزار مترمربع در حال ساخت است.

 

سیستانی ادامه داد: همچنین بزرگ‌ترین کتابخانه و حوزه علمیه جهان اسلام در صحن حضرت زهرا (س) ایجاد خواهد شد.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات سرخس اظهار داشت: در کربلای معلی ضریح مطهر امام حسین علیه‌السلام نصب و سنگ‌فرش، سنگ دیواره‌ها و کتیبه‌ها تکمیل شده و مسقف شدن صحن آن حضرت و حضرت ابوالفضل العباس علیه‌السلام به اتمام رسیده است.

 

وی با اشاره به ساخت صحن حضرت زینب (س) در کربلا تصریح کرد: این صحن از کنار تل زینبیه تا محل خیمه‌گاه در حال ساخت است.

 

سیستانی ادامه داد: گنبد امام حسین علیه‌السلام که ۷ متر در حال ترفیع است در کرمان ساخته می‌شود و چهار ستون دور ضریح مطهر امام حسین علیه‌السلام نیز توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات کرمان لاغر سازی آن انجام خواهد شد.

 

وی بابیان اینکه بیشترین فعالیت ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی در کاظمین است، گفت: از دو گنبد مطهر، یک گنبد را کل کشور به اتمام رساند و گنبد دیگر را استان خراسان رضوی هزینه آن را پرداخت کرد.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات سرخس خاطرنشان کرد: سهم شهرستان سرخس برای طلاکاری گنبد ۱۰۰ خشت طلا بود که مردم ولایتمدار سرخس ۲۱۴ خشت طلا برای گنبد مطهر آقا موسی بن جعفر علیه‌السلام اهدا کردند.

 

سیستانی ادامه داد: باب القبله به شهدای کل کشور اختصاص یافته است و به تعداد شهدا خشت زده شده و نام شهدا در این خشت‌ها هک می‌شود.

 

وی عنوان کرد: برای ساخت صحن مطهر امام رضا علیه‌السلام در کاظمین علاقه‌مندان می‌توانند برای هر مترمربع ۳ میلیون تومان به‌حساب ستاد بازسازی عتبات عالیات واریز کنند.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات سرخس گفت: در سامرا به کوری چشم دشمنان اسلام بزرگ‌ترین گنبد جهان اسلام زیباتر و باشکوه‌تر از گذشته آماده شد و ضریح مطهر امام هادی و امام حسن عسگری علیه‌السلام نیز در قم ساخته شده و آماده نصب است.

 

سیستانی در ادامه بابیان اینکه ستاد بازسازی عتبات عالیات از سال گذشته ستاد اربعین را تشکیل داده است، تصریح کرد: این ستاد در ایام اربعین حسینی موکب‌هایی در مسیرهای نجف، کربلا، کاظمین و سامرا ایجاد می‌کند.

 

وی با اشاره به اینکه سال گذشته سه موکب توسط خراسان رضوی ایجاد شد، خاطرنشان کرد: موکب اربعین شهرستان سرخس امسال به‌صورت اختصاصی در شارع باب النقی و در ۲ هزار متری حرم مطهر امام حسین علیه‌السلام ایجاد می‌شود.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات سرخس اظهار داشت: در این موکب به زائران آقا اباعبدالله الحسین علیه‌السلام به مدت ۱۰ روز خدمات‌رسانی می‌شود و در این مدت روزی ۴ هزار غذا در دو وعده توزیع خواهد شد.

 

سیستانی در پایان گفت: مردم ولایتمدار شهرستان سرخس می‌توانند در ساعات اداری نذورات نقدی و غیر نقدی خود را به ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان واقع در میدان شهید چشک، جنب دفتر امام‌جمعه شهرستان اعلام و تحویل دهند.

انتهای پیام/