سفر جمعی از نمایندگان مجلس به شهرستان سرخس/ طرح منطقه آزاد سرخس آماده ارائه به هیئت دولت است
سفر جمعی از نمایندگان مجلس به شهرستان سرخس/ طرح منطقه آزاد سرخس آماده ارائه به هیئت دولت است
فرماندار سرخس گفت: طرح منطقه آزاد سرخس در شوراي عالي مناطق آزاد به تصویب رسیده و آماده ارائه به هیئت دولت است.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حسین سنجرانی امشب در جلسه شورای اداری شهرستان سرخس بابیان اینکه طرح منطقه آزاد سرخس با جدیت در حال پیگیری است،گفت: طرح تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سرخس به منطقه آزاد تجاری در سال ۷۶ به مجلس شورای اسلامی ارائه شد که به دلایلی برگشت خورد و اکنون این طرح در حال احیا شدن است.

 

فرماندار سرخس افزود: طرح منطقه آزاد سرخس در شورای عالی مناطق آزاد به تصویب رسیده و آماده ارائه به هیئت دولت است.

 
وی در ادامه به سفر جمعی از نمایندگان مجلس به شهرستان سرخس اشاره و تصریح کرد: کمیته‌ای تشکیل شده است که با همکاری نماینده سرخس در مجلس شورای اسلامی در روز بزرگداشت شهادت آیت‌الله مدرس و روز مجلس جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از ظرفیت‌های شهرستان سرخس بازدید داشته باشند.

 
سنجرانی درباره آخرین وضعیت راه سرخس بابیان اینکه این طرح برای نظارت دقیق‌تر شهرستان از ملی به استانی تغییر یافته است، گفت: در بهمن‌ماه سال گذشته ۲۷ میلیارد تومان از طرف وزارت نفت برای تکمیل قطعه ۴ الف و ب و قطعه ۵ راه سرخس اختصاص یافت و امیدواریم هر چه زودتر سهم وزارت راه و شهرسازی برای تسریع این پروژه نیز پرداخت شود.

 
فرماندار سرخس به روند اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در شهرستان اشاره و تصریح کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی پالایشگاه شهید هاشمی نژاد سرخس شرکت‌های طرف قرارداد خود را موظف کرده است تا اقلام موردنیاز خود را از شهرستان خریداری کنند.

 

وی در ادامه به خرید تضمینی گندم در شهرستان اشاره کرد و گفت: امسال ۴۶ هزار تن گندم به‌صورت تضمینی از کشاورزان شهرستان خریداری و نزدیک به ۶۰ میلیارد تومان بهای گندم به آن‌ها پرداخت شده است.

 

سنجرانی در پایان بابیان اینکه استقبال مناسبی در طرح سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن در شهرستان نشده است، اظهار داشت: شهرستان سرخس در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن در استان رتبه ۲۵ را دارد.

انتهای پیام/