تبیین ارزش‌های امام علی (ع) امت اسلامی را به وحدت نزدیک‌تر می‌کند
تبیین ارزش‌های امام علی (ع) امت اسلامی را به وحدت نزدیک‌تر می‌کند
امام‌جمعه سرخس با تأکید بر اینکه امروز تبیین ارزش‌های امام علی علیه‌السلام وحدت‌آفرین است، گفت: در برهه‌ای که دشمن اسلام‌های تقلبی را به خورد جوامع امروزی می‌دهد، تبیین ارزش‌های امام علی علیه‌السلام می‌تواند اسلام واقعی را به مردم جهان معرفی کند.

حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با تشریح جایگاه غدیر گفت: پیامبری که مهربان‌ترین مخلوق عالم است در حجه‌الوداع تمام مسلمانان را در آن بیابان داغ نگه می‌دارند و این مسئله را تبیین می‌کنند که خود این موضوع دلالت بر اهمیت غدیر دارد.

 

امام‌جمعه سرخس افزود: این تکلیف بر عهده همگان است که مسئله امامت را مورد غفلت قرار ندهند.

 

وی با تأسی از آیات قرآن خاطرنشان کرد: نبوت پیامبر بدون تبلیغ امامت ناتمام می‌ماند و اکمال دین به ادامه پیدا کردن نبوت، با امامت ائمه معصومین علیهم‌السلام بود.

 

ارژنگ تصریح کرد: مسئله امامت نقش بسیار مهمی در شکل‌گیری وحدت دارد و امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام محور وحدت هستند.

 

امام‌جمعه سرخس اظهار داشت: امام علی علیه‌السلام برای حفظ اسلام درحالی‌که به اقرار همگان کامل‌ترین، عالم‌ترین و باتقواترین است، سکوت می‌کند تا جنگ داخلی میان مسلمانان رخ ندهد و این سیره می‌تواند الگویی برای وحدت امت اسلامی باشد.

 

وی با تأکید بر اینکه امروز تبیین ارزش‌های امام علی علیه‌السلام وحدت‌آفرین است، گفت: امام علی علیه‌السلام مظهر ارزش‌های اسلامی بوده و تبیین ارزش‌های آن حضرت، تبیین ارزش‌های اسلامی است.

 

ارژنگ عنوان کرد: در لسان بسیاری از علمای اهل تسنن آمده که علی علیه‌السلام کامل‌ترین، آگاه‌ترین و باتقواترین است و در این وانفسای فرهنگی که از همه طرف تهاجم به سمت ارزش‌ها است، نیازمند تبیین ارزش‌های آن حضرت هستیم.

 

امام‌جمعه سرخس ادامه داد: پیامبر مکرم اسلام امام علی علیه‌السلام را مدار حق بیان می‌کنند، یعنی اگر می‌خواهیم حق را بشناسیم باید به علی علیه‌السلام نگاه کنیم.

 

وی بیان داشت: تبیین ارزش‌های امام علی علیه‌السلام امت اسلامی را به وحدت نزدیک‌تر می‌کند، به این دلیل که علی علیه‌السلام ما را به تقوای اسلامی و ارزش‌های اسلامی دعوت کرده است.

 

ارژنگ تصریح کرد: رسالت همه مذاهب اسلامی است که ارزش‌های امام علی علیه‌السلام را تبیین کنند تا اسلام واقعی شناخته شود و غدیر فرصتی برای شناساندن اسلام است.

 

امام‌جمعه سرخس اظهار داشت: در برهه‌ای که دشمن اسلام‌های تقلبی را به خورد جوامع امروزی می‌دهد، تبیین ارزش‌های امام علی علیه‌السلام که الگوی تمام‌عیار یک مسلمان واقعی است، می‌تواند اسلام واقعی را به مردم جهان معرفی کند.

 

وی در پایان گفت: هرچند به تعبیر پیامبر مکرم اسلام، فضائل امام علی علیه‌السلام قابل احصاء نیست اما غدیر فرصتی خوبی است که ذره‌ای از فضائل آن حضرت را تبیین کنیم.

انتهای پیام/