اعزام کاروان نیکوکاری به روستاهای صفر مرزی سرخس
اعزام کاروان نیکوکاری به روستاهای صفر مرزی سرخس
رئیس جمعیت هلال‌احمر سرخس از اعزام کاروان نیکوکاری هلال‌احمر در قالب طرح «شوق رویش» به روستاهای صفر مرزی شهرستان خبر داد.

حسن گودرزی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، گفت: اعضای جوانان جمعیت هلال‌احمر سرخس در قالب کاروان نیکوکاری به روستاهای معدن آق دربند، قره قیطان، پل گزی و بغبغو از توابع بخش مرزداران و در نقطه صفر مرزی اعزام شدند.

 

رئیس جمعیت هلال‌احمر سرخس افزود: این کاروان در مدت چهار روز با رویکرد فرهنگی، آموزشی و بهداشتی و با حضور ۱۰ نفر از مربیان و اعضای جوانان در این روستاها خدمت رسانی کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه آموزشی امداد و کمک‌های اولیه، مهارت های زندگی، سنجش سلامت اهالی روستا اعم از سنجش قند و فشار خون و ارائه راهکارها برای کنترل بیمارهای شایع و احتمالی، برگزاری کارگاه قصه گویی و نقاشی برای کودکان، آموزش پیشگیری از اعتیاد برای جوانان و توزیع بروشورهای بهداشتی و امدادی ازجمله خدمات ارائه‌شده به اهالی محترم این روستاها بود.

 

گودرزی بابیان اینکه این کاروان در قالب طرح «شوق رویش» فعالیت می کند، تصریح کرد: طرح «شوق رویش» از ۲۰ تیرماه در تمامی کانون‌های تابعه آغازشده و تا پایان شهریورماه ادامه دارد.

 

رئیس جمعیت هلال‌احمر سرخس تأکید کرد: بهینه‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان ارتباط نزدیکی با بهداشت روانی، بروز ابتکار و خلاقیت و کاهش فشار روحی و روانی را دارد و درنهایت موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می شود.

 

وی در پایان گفت: آموزش کمک‌های اولیه، مهارت های زندگی، مسابقات دادرس، اردوهای فرهنگی و تفریحی، دوره‌های آموزشی پیشگیری از اعتیاد، کاروان نیکوکاری، مسابقات ورزشی، کلاس قرآن و احکام،کاروان پیاده رهروان ولایت به مناسبت ولادت امام رضا(ع)، برگزاری جلسات هم‌اندیشی و برپایی ایستگاه سلامت ازجمله فعالیت‌های طرح «شوق رویش» در تابستان امسال بود.

انتهای پیام/