«صدّ عن سبیل الله» به کارنامه جرائم آل سعود افزوده شد/ حکومت سعودی لیاقت اداره حرمین شریفین را ندارد
«صدّ عن سبیل الله» به کارنامه جرائم آل سعود افزوده شد/ حکومت سعودی لیاقت اداره حرمین شریفین را ندارد
امام جمعه اهل سنت سرخس با بیان اینکه اقدام سعودی‌ها در ممانعت از حضور زوار برخی کشورها در حج، مصداق «صدّ عن سبیل الله» است، گفت: ممانعت از ورود زوار برخی کشورها مانند ایران، یمن، عراق و سوریه توسط آل سعود در حج امسال، جرم بزرگی است که به کارنامه جرائم آل سعود افزوده شد.

مولوی احمد پارسا در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار نسیم سرخس، با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به مسلمانان جهان به مناسبت فرارسیدن موسم حج گفت: در فاجعه منا، زائران خانه خدا با لباس احرام و درحالی‌که ذکر خدا بر زبانشان جاری بود، با کوتاهی و سهل‌انگاری سعودی‌ها به شهادت رسیدند.

 

امام‌جمعه اهل سنت سرخس بابیان اینکه این حادثه باعث تألم و تأسف جهان اسلام شد، افزود: یکی از عوامل مهم به وجود آمدن فاجعه منا کوتاهی سعودی‌ها در انجام‌وظیفه نسبت به زائران خانه خدا بود.

 

مولوی پارسا با تأسی از آیات قرآن تصریح کرد: کسانی که مقیم خانه خدا هستند، حقوق مساوی دارند و خانه خدا متعلق به همه مسلمانان است و مسئله حج که یک «مسئله عبادی» برای مسلمانان است نباید به یک «مسئله سیاسی» تبدیل شود.

 

وی بیان داشت: هیچ دولت و حکومتی حق ندارد مسلمانان را از رفتن به زیارت خانه خدا محروم کند و این اقدام سعودی‌ها در ممانعت از حضور زوار برخی کشورها در حج، مصداق «صدّ عن سبیل الله» است.

 

امام‌جمعه اهل سنت سرخس عنوان کرد: ممانعت از ورود زوار برخی کشورها مانند ایران، یمن، عراق و سوریه توسط آل سعود در حج امسال، جرم بزرگی است که به کارنامه جرائم آل سعود افزوده می‌شود.

 

مولوی پارسا ادامه داد: سهل‌انگاری و کوتاهی‌هایی که در مدیریت حج شاهد آن بودیم و هستیم، نشان می‌دهد که حکومت سعودی لیاقت اداره حرمین شریفین را ندارد.

 

وی با تأکید بر اینکه سازمان‌های بین‌المللی باید با جرائم و جنایت‌های آل سعود برخوردی قاطع داشته باشند، تصریح کرد: مسلمانان جهان اسلام برای مدیریت و اداره حج به دنبال اقدامی اساسی باشند تا در آینده به تعبیر رهبر معظم انقلاب شاهد فجایع دیگری توسط آل سعود نباشیم.

انتهای پیام/