مهار بیماری استراتژیک تب برفکی در شهرستان سرخس
مهار بیماری استراتژیک تب برفکی در شهرستان سرخس
رئیس شبکه دامپزشکی سرخس گفت: پیش‌بینی مورد انتظار پوشش واکسیناسیون تب برفکی دام سبک تا پایان مردادماه امسال، 172 هزار و 698 رأس گوسفند و بز بود که با احتساب حجم واکسیناسیون پنج‌ماهه، عملکرد شهرستان از کل تعهد مصوب 27 درصد بیشتر بوده است.

عباس باغبان نژاد در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار نسیم سرخس، گفت: تب برفکی ازجمله مسری‌ترین بیماری‌های ویروسی در دام سبک و سنگین محسوب می‌شود و واکسیناسیون دام یکی از راه‌های کنترل و پیشگیری از سرایت این بیماری به دام‌های سالم است.

 

رئیس شبکه دامپزشکی سرخس افزود: از ابتدای سال ۹۵ تا پایان مردادماه، ۲۱۸ هزار و ۷۵۰ رأس گوسفند و بز به‌صورت رایگان و با همکاری بخش خصوصی و دولتی دامپزشکی شهرستان سرخس مایه‌کوبی شدند که نتیجه آن مهار این بیماری استراتژیک و خطرناک و کاهش خسارات وارده به دامداران منطقه و عشایر بود.

 

وی بابیان اینکه در حال حاضر گزارشی از تب برفکی در سطح شهرستان وجود ندارد، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی مورد انتظار پوشش واکسیناسیون تب برفکی دام سبک تا پایان مردادماه، ۱۷۲ هزار و ۶۹۸ رأس گوسفند و بز بود که با احتساب حجم واکسیناسیون پنج‌ماهه، عملکرد شهرستان از کل تعهد مصوب ۲۷ درصد بیشتر بوده است.

 

باغبان نژاد در پایان از دامداران درخواست کرد به‌منظور حفظ سلامت سرمایه دامی کشور از هرگونه حمل‌ونقل غیرمجاز دام فاقد هویت بهداشتی خودداری کنند و نکات بهداشتی دامداری از قبیل ضدعفونی مستمر جایگاه دام را جدی بگیرند.

تب برفکی- سرخس

انتهای پیام/