یکی از مهم ترین شاخصه های گفتمان انقلاب اسلامی «استکبارستیزی» است/ آمریکایی ها به دنبال جایگزین کردن اسلام سکولار به جای اسلام ناب هستند
یکی از مهم ترین شاخصه های گفتمان انقلاب اسلامی «استکبارستیزی» است/ آمریکایی ها به دنبال جایگزین کردن اسلام سکولار به جای اسلام ناب هستند
امام جمعه سرخس با بیان اینکه یکی از مهم ترین شاخصه های گفتمان انقلاب اسلامی «استکبارستیزی» است، گفت: آمریکایی ها به دنبال این هستند که مانند عربستان اسلام سکولاریسم را به جای اسلام ناب در ایران اسلامی جایگزین کنند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه های این هفته نماز جمعه سرخس با توصیه به رعایت تقوای الهی و با اشاره به آیه ۶ سوره فاطر گفت: شیطان دشمن انسان است و باید با نگاه دشمن با او برخورد کرد، چون مدام اعوان خود را برای گمراهی انسان دعوت می کند.

 

امام جمعه سرخس با اشاره به کلام امام خمینی (ره) که فرمودند آمریکا شیطان بزرگ است، افزود:‌ یکی از علت هایی که آمریکا را شیطان بزرگ می خوانیم، این است که شرارت و بدعهدی های او زیاد است.

 

وی ادامه داد: توجه نکردن به پیام این آیه موجب می شود که شرارت های آمریکایی ها تکرار شود.

 

ارژنگ تصریح کرد: برخورد با آمریکایی ها باید مانند برخورد با یک دشمن باشد که اگر او را دشمن فرض نکنیم، نفوذ می کند.

 

خطیب نماز جمعه سرخس اظهار داشت: امروز در مذاکرات برجام می بینیم که فردی دو تابعیتی در ستاد اجرایی برجام که قرار است احقاق حقوق مردم را داشته باشد، با دسیسه آمریکایی های نفوذ می کند و مسئولان به جای اینکه این موضوع را بپذیرند، آن را توجیه می کنند.

 

امام جمعه سرخس عنوان کرد: اگر آمریکایی ها را دشمن فرض نکنیم، به جای اینکه گفتمان انقلاب اسلامی نفوذ کند، گفتمان آمریکایی ها نفوذ خواهد کرد.

 

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به دنبال حاکم شدن اسلام ناب در جهان است، تصریح کرد:‌ در گفتمان انقلاب اسلامی ولایت فقیه مشروعیت الهی دارد و این دین است که پاسخگوی بشریت خواهد بود.

 

ارژنگ ادامه داد: انقلاب اسلامی آمد تا دین سعادت دنیا و آخرت باشد و اگر آمریکایی ها را دشمن فرض نکنیم، سعادت دنیا و اخرت کنار زده می شود.

 

امام جمعه سرخس بیان داشت: گفتمان آمریکایی می گوید که کاری به آخرت مردم نداشته باشید، یعنی حق نداریم کسی را به زور وارد بهشت کنیم.

 

خطیب نماز جمعه سرخس با بیان اینکه گفتمان آمریکایی به دین نگاه حداقلی دارد، گفت: آمریکایی ها به دنبال این هستند که مانند عربستان اسلام سکولاریسم را به جای اسلام ناب در ایران اسلامی جایگزین کنند.

 

ارژنگ ادامه داد: اسلام سکولاریسمی که آمریکایی ها آن را دنبال می کنند، نگرش انقلابی گری را از مردم دور می کند و یک نگاه محافظه کارانه را ایجاد می کند.

 

وی اذعان کرد: اگر گفتمان انقلاب اسلامی حاکم نباشد که یکی از مهم ترین شاخصه های آن استکبارستیزی است، گفتمان سازش حاکم خواهد شد، گفتمانی که باید در برابر کدخدا سر تعظیم فرود بیاوریم.

 

امام جمعه سرخس با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی با اتکا و پشتوانه مردمی و ولایت فقیه در برابر تمامی ابرقدرت ها ایستاده است، گفت: امروز دولتمردان ما باید بدانند که با عقب نشینی نمی توانند جلوی دشمنی چون آمریکا بایستند، بلکه باید با سیاست ارعاب و تهدید و افزایش توان دفاعی و تهاجمی جلوی این شیطان بزرگ ایستاد.

 

خطیب نماز جمعه سرخس در پایان با تقدیر از حضور گروه های جهادی در شهرستان سرخس برای رفع محرومیت زدایی در مناطق محروم، از مسئولان خواست که با تمامی امکانات با این گروه ها همکاری داشته باشند.

انتهای پیام/