بهره‌برداری از بزرگ‌ترین پل ریلی و زیرگذر تخلیه غلات شرق کشور در سرخس+ تصاویر
بهره‌برداری از بزرگ‌ترین پل ریلی و زیرگذر تخلیه غلات شرق کشور در سرخس+ تصاویر
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: بزرگ‌ترین پل ریلی و زیرگذر تخلیه غلات شرق کشور در سایت ریلی منطقه ویژه اقتصادی سرخس به بهره‌برداری رسید.

احمد صادقی گلمکانی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، گفت: این پروژه با هزینه‌ای بالغ‌بر ۶ میلیارد ریال و به مدت ۵ ماه احداث شده است.

 

صادقی گلمکانی با اشاره به اینکه در این پروژه ۷۰۰ مترمربع بتن‌ریزی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: این پروژه توسط مهندسان و نیروهای بومی منطقه ویژه اقتصادی سرخس ساخته شده است و با شروع به کار این ایستگاه، ظرفیت تجاری و بازرگانی این منطقه تا ۳۰ درصد افرایش می‌یابد.

 

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس تصریح کرد: منطقه ویژه اقتصادی سرخس امکانات خوبی در حوزه ریلی ایجاد کرده است و هم‌اکنون با بهره‌برداری این پروژه می‌توان گفت زنجیره امکانات در حوزه حمل‌ونقل ریلی تکمیل‌تر شده است.

 

صادقی گلمکانی با اشاره به اینکه تخلیه  بسیار سریع و کم‌هزینه کالا از واگن به کامیون از تسهیلاتی است که برای تسریع در تخلیه کالاها در سایت ریلی منطقه ویژه اختصاص داده ‌شده است، افزود: در حال حاضر و با هماهنگی‌های صورت گرفته با بخش‌های مختلف و تسهیلاتی که منطقه ویژه اقتصادی سرخس برای سرمایه‌گذاران  قائل شده است، تخلیه و بارگیری انواع کالاها در اولویت قرار داشته و در کوتاه‌ترین زمان ممکن تخلیه و بارگیری انجام و به سمت بازارهای مقصد اعزام می‌شود.

 

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس اظهار داشت: وجود ۵۰ کیلومتر ریل عریض و مطلوب و انبارهای مسقف و روباز و باراندازهای عظیم کالا باعث شده است ظرفیت ممتازی در این منطقه برای صادرکنندگان به وجود آید.

 

وی در پایان گفت: صادرات کالا از سرخس توسط خط ریلی و جاده انجام می‌شود و به دلیل محدودیت‌هایی نظیر کمبود واگن و جاده نامناسب ترانزیتی صادرکنندگان با مشکلات متعدد مواجه هستند که با راه‌اندازی پل تخلیه و جاده ترانزیتی جدید و استقرار اداره کل گمرک در منطقه ویژه اقتصادی سرخس این موانع صادراتی برطرف می‌شود.

بهره‌برداری از بزرگ‌ترین پل ریلی و زیرگذر تخلیه غلات شرق کشور در سرخس (6)

بهره‌برداری از بزرگ‌ترین پل ریلی و زیرگذر تخلیه غلات شرق کشور در سرخس (1)

بهره‌برداری از بزرگ‌ترین پل ریلی و زیرگذر تخلیه غلات شرق کشور در سرخس (2)

بهره‌برداری از بزرگ‌ترین پل ریلی و زیرگذر تخلیه غلات شرق کشور در سرخس (3)

بهره‌برداری از بزرگ‌ترین پل ریلی و زیرگذر تخلیه غلات شرق کشور در سرخس (4)

انتهای پیام/