دولتمردان به جای برگزاری کنسرت به دنبال رفع مشکلات معیشتی مردم باشند
دولتمردان به جای برگزاری کنسرت به دنبال رفع مشکلات معیشتی مردم باشند
امام‌جمعه سرخس تقویت باورهای دینی مردم را مهم‌ترین رسالت مسئولان دانست و گفت: دولتمردان از دیدگاه‌هایی که از بروز فساد جلوگیری می‌کند باید حمایت کنند نه اینکه برگزاری کنسرت در مشهد به‌جای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم دغدغه آن‌ها شود.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با توصیه به رعایت تقوای الهی و بابیان اینکه در امان بودن دیگران از دست و زبان انسان از مراتب تقوا است، گفت: روشن‌ترین نشانه مسلمانی رعایت حقوق دیگران و اجتناب از آزار رساندن به آن‌ها است.

 

امام‌جمعه سرخس افزود: به تعبیر امام علی علیه‌السلام انسان باید طوری زندگی کند که اگر عمرش طولانی شد، مردم مشتاقانه به سمت او بیایند و هنگام مرگ نیز برایش گریه کنند.

 

ارژنگ در ادامه با تبریک هفته دولت خاطرنشان کرد: شهیدان رجایی و باهنر با تفکر انقلابی، الگوی یک دولت انقلابی و اسلامی بودند و در زمان خدمت خود منشأ خدمات و برکات زیادی برای نظام اسلامی شدند.

 

خطیب نماز جمعه سرخس تصریح کرد: شهیدان رجایی و باهنر در حقیقت خدمتگزار مردم بودند و خود را مدیون اسلام و مدیون مردم می‌دانستند و به دنبال جاه‌طلبی نبودند.

 

وی بابیان اینکه جاه‌طلبی موجب هلاکت مسئولان می‌شود، اظهار داشت: جاه‌طلبی موجب بروز آفت چاپلوسی می‌شود و وقتی چاپلوسی به راه افتاد مردم نیز با آن مسئول هلاک می‌شوند.

 

امام‌جمعه سرخس سهیم کردن مردم در سیاست‌های اقتصادی را از وظایف مسئولان دانست و افزود: مسئولان باید برنامه‌هایی تدوین کنند که باعث مشارکت اجتماعی مردم شود.

 

ارژنگ سلامت اداری و مبارزه با فقر و فساد و تبعیض را از وظایف دولتمردان برشمرد و تصریح کرد: یکی از عرصه‌های مختلف اعتماد مردم، مبارزه مسئولان با مفاسد اقتصادی است.

 

خطیب نماز جمعه سرخس ارتقای سطح رفاهی و بهبود معیشتی مردم را از دیگر رسالت‌های دولتمردان دانست و بیان داشت: باید خود مسئول طعم نداری را حس کند تا بتواند فقر فقرا را احساس کند.

 

وی با تأکید بر اینکه باید دولتمردان با مردم صادق باشند، گفت: قراردادهایی که با کشورهای مختلف بسته می‌شود، برخی از مواقع می‌بینیم که در مجالس آمریکا اطلاع‌رسانی می‌کنند اما مجلس ما نامحرم می‌شود.

 

امام‌جمعه سرخس تقویت باورهای دینی مردم را مهم‌ترین رسالت مسئولان دانست و تصریح کرد: امروز نماینده مقام معظم رهبری در مشهد مقدس برای جلوگیری از بروز فساد موضع‌گیری می‌کند که شهر مشهد نباید به یک شهر توریستی تبدیل شود و نباید جنبه‌های توریستی به جنبه‌های زیارتی مشهد غلبه کند، اما عده‌ای علیه ایشان جوسازی به راه می‌اندازند.

 

ارژنگ اذعان کرد: دولتمردان از دیدگاه‌هایی که از بروز فساد جلوگیری می‌کند باید حمایت کنند نه اینکه برگزاری کنسرت در مشهد به‌جای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم دغدغه آن‌ها شود.

 

خطیب نماز جمعه سرخس ادامه داد: دولتمردان به‌جای دغدغه برگزاری کنسرت باید زمینه امربه‌معروف و نهی از منکر، اقامه نماز و تقویت باورهای دینی مردم را در جامعه فراهم کنند.

 

وی بابیان اینکه در بسیاری از موسیقی‌ها اختلاط بین زن و مرد اتفاق می‌افتد، گفت: اتفاقات در جامعه زمانی رخ می‌دهد که از مسائل معنوی و دینی غافل می‌شویم.

انتهای پیام/