تولیت آستان قدس رضوی پیگیر مسائل شهرستان سرخس است/ ارتباط مؤثری با مسئولان آستان قدس برقرار کردیم/ سد شوریجه سرخس پروژه اول وزارت نیرو در استان می‌شود
تولیت آستان قدس رضوی پیگیر مسائل شهرستان سرخس است/ ارتباط مؤثری با مسئولان آستان قدس برقرار کردیم/ سد شوریجه سرخس پروژه اول وزارت نیرو در استان می‌شود
نماینده سرخس در مجلس شورای اسلامی گفت: ارتباط مؤثری با آستان قدس رضوی برقرار شده است و با حسن رابطه‌ای که با تولیت آستان قدس رضوی وجود دارد، پیگیر مشکلات شهرستان سرخس هستیم.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، صبح امروز نماینده مردم سرخس در مجلس شورای اسلامی با جمعی از کشاورزان شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

 

سید احسان قاضی‌زاده هاشمی در این دیدار بابیان اینکه موضوع آستان قدس رضوی، اساسی‌ترین موضوع شهرستان سرخس است، گفت: اعتقاد داریم که این موضوع باید با یک دید باز و با نگاه تعاملی و پیگیری مستمر مشکلات حل‌وفصل شود.

 

نماینده سرخس در مجلس شورای اسلامی افزود: ارتباط مؤثری با آستان قدس رضوی برقرار شده است و با حسن رابطه‌ای که با تولیت آستان قدس رضوی وجود دارد، پیگیر مشکلات شهرستان سرخس هستیم.

 

وی تصریح کرد: عده‌ای در ۳۷ سال گذشته به‌جای پیگیری مشکلات به دنبال تحریک مردم علیه آستان قدس رضوی بوده‌اند و در این قضیه مدیران نالایقی نیز در مجموعه آستان قدس به این مشکلات دامن می‌زدند.

 

قاضی‌زاده هاشمی با تأکید بر اینکه نباید این ناکارآمدی به نظام اسلامی ضربه وارد کند، خاطرنشان کرد: یکی از اقداماتی که پیگیر آن هستیم، اصلاح تفکر برخی مسئولان آستان قدس رضوی نسبت به مشکلات مردم سرخس است.

 

نماینده سرخس در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: پیگیر مطالبات واقعی مردم شهرستان سرخس هستیم و در عین استقلال، مردم را دیگر درگیر منازعات نمی‌کنیم.

 

وی بیان داشت: حل مشکلات شهرستان سرخس نیازمند تعویض ریل است و حرکت در این مسیر پشتوانه و حمایت مردمی را می‌طلبد.

 

قاضی‌زاده هاشمی در ادامه به پروژه سد شوریجه سرخس اشاره و تصریح کرد: پروژه سد شوریجه را طرح ملی کردیم و وزیر نیرو به‌طور مستقیم به این موضوع ورود کرده است.

 

نماینده سرخس در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: بودجه شهرستان برای پروژه سد شوریجه کافی نیست و باید به این پروژه به‌عنوان یک طرح ملی نگاه شود.

 

وی خاطرنشان کرد: به‌زودی سد شوریجه سرخس تبدیل به پروژه‌های اول وزارت نیرو در استان خراسان رضوی می‌شود.

 

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: متأسفانه به دلیل توقف این پروژه ۲۰۰ میلیون مترمکعب از آب کشور تاکنون هدر رفته است.

 

نماینده سرخس در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سد شوریجه به‌طورقطع تأمین‌کننده آب کشاورزان خواهد بود و منافع آن باید به شهرستان سرخس برسد.

 

وی با اشاره به اینکه امسال به لطف بارش رحمت الهی برداشت بیشتری در محصولات گندم و جو در شهرستان داشتیم، گفت: سرخس اولین شهری در استان خراسان رضوی است که کل خرید گندم تضمینی آن را دولت برعهده‌گرفته و وجه کشاورزان نیز به‌صورت نقدی پرداخت شده است.

 

قاضی‌زاده هاشمی افزود: مجموع پولی که هفته گذشته به‌حساب کشاورزان بابت خرید تضمینی گندم پرداخت شده، ۱۹ میلیارد تومان است.

 

نماینده سرخس در مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر اینکه از نیروهای کارآمد در شهرستان حمایت می‌کنیم، گفت: تغییرات مدیریتی در شهرستان باید خواسته‌های مردم را تأمین کند.

انتهای پیام/