بهره‌برداری از فاز نخست مینی پالایشگاه منطقه اقتصادی سرخس تا پایان امسال
بهره‌برداری از فاز نخست مینی پالایشگاه منطقه اقتصادی سرخس تا پایان امسال
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس با اشاره به واحد در حال احداث مینی پالایشگاه منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: دو سرمایه‌گذار روسی و گرجستانی هم‌اکنون در حال احداث یک واحد مینی پالایشگاه در این منطقه هستند که فاز نخست آن تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، احمد صادقی گلمکانی در جمع خبرنگاران گفت: در چند ماه اخیر تمایل سرمایه‌گذاران خارجی به سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی این منطقه چند برابر شده است که ازجمله مهم‌ترین آن‌ها، می‌توان به پروژه‌های مرتبط با نفت و گاز، احداث مینی پالایشگاه و همچنین پروژه‌های مرتبط با صنعت فولاد، اشاره کرد.

 
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس افزود: اخیراً با سرمایه‌گذاران خارجی از کشورهای روسیه، مولداوی، چین و ترکیه برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های صنعتی منطقه ویژه اقتصادی سرخس وارد مذاکره شده‌ایم که در برخی، توافق‌هایی نیز حاصل شده است.

 
صادقی گلمکانی با اشاره به واحد در حال احداث مینی پالایشگاه منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: دو سرمایه‌گذار روسی و گرجستانی هم‌اکنون در حال احداث یک واحد مینی پالایشگاه هستند که فاز نخست آن تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

 
وی با اشاره به وجود امکانات و زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی سرخس برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی، خاطرنشان کرد: فرودگاه بسیار مجهز، راه‌های ریلی، آب مناسب و فراوان در این منطقه و مهم‌تر از آن هم‌جواری با منابع گازی، ازجمله زیرساخت‌های ارزشمند این منطقه به شمار می‌رود.

 
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس تصریح کرد: منطقه ویژه اقتصادی سرخس، بهترین مکان برای احداث صنایع پتروشیمی است که باید تلاش‌های سریع، گسترده و فراوانی را در زمینه استقرار این واحدها به کمک سرمایه‌گذاران خارجی به کار بست.

 
صادقی گلمکانی در پایان اظهار داشت: آستان قدس رضوی با رسالت محرومیت‌زدایی، کمک به اقتصاد و بهبود معیشت محرومان، تاکنون افزون بر ۵۰۰ میلیارد تومان در این منطقه سرمایه‌گذاری کرده است که از آن جمله می‌توان به احداث زیرساخت‌های مهم و بااهمیتی چون ریل عریض و نرمال و سایر امکانات اشاره کرد.

انتهای پیام/