کم‌کاری مسئولان در فرهنگ‌سازی «فرهنگ کار» در سرخس/ تثبیت مدیریت ها در شهرستان سرخس متزلزل است
کم‌کاری مسئولان در فرهنگ‌سازی «فرهنگ کار» در سرخس/ تثبیت مدیریت ها در شهرستان سرخس متزلزل است
امام‌جمعه سرخس با اشاره به اینکه مدیران مجموعه‌های راهبردی شهرستان سرخس در کوتاه‌مدت در حال تغییر هستند، گفت: عوامل توسعه در سرخس فراهم است، اما تثبیت مدیریت‌ها در شهرستان متزلزل است.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان با گرامیداشت پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه کشور با تأکید بر اینکه قرآن علائم مؤمنان را بیان کرده است، گفت: اولین رسالت بر عهده حاکمان اسلامی بعد از ایجاد حکومت این است که زمینه اقامه نماز را فراهم کنند.

 

امام‌جمعه سرخس بابیان اینکه نماز جمعه مردم را نسبت به اتفاقات پیرامونشان آگاه می‌کند، افزود: در فرازی از زیارت اربعین داریم که امام حسین علیه‌السلام بهترین خون قلبش را داد تا مردم را از ظلمت نجات دهد و یکی از آثار نماز جمعه همین ظلمت زدایی است.

نشست خبری امام جمعه سرخس (1)

ارژنگ ادامه داد: به خاطر آثار و برکات، امام خمینی (ره) یکی از بهترین کارها را اقامه نماز جمعه می‌دانستند.

 

وی تصریح کرد: امروز بیش از ۸۰۰ نماز جمعه در کشور فعال است و این ظرفیت عظیم می‌تواند پشتوانه‌ای محکم برای نظام اسلامی باشد.

 

نماز جمعه بهترین تریبون برای طرح آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی است

امام‌جمعه سرخس با اشاره به اینکه نماز جمعه بهترین تریبون برای طرح آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: نماز جمعه مشروعیتش را از ولایت‌فقیه می‌گیرد و با آگاه‌سازی و بصیرت افزایی توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند.

 

ارژنگ با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند، نماز جمعه قرارگاه فرهنگی هر شهر است، گفت: قرارگاه یک پادگان همیشه آماده است و باید مرکز تفاهم و وحدت بین ارگان‌های فرهنگی باشد و تصمیم‌گیری‌های راهبردی فرهنگی در این قرارگاه گرفته شود.

نشست خبری امام جمعه سرخس (2)

وی اولین اقدام ستاد نماز جمعه سرخس را تشکیل قرارگاه فرهنگی عنوان کرد و افزود: در این قرارگاه فرهنگی ۱۰ نفر از روحانیون مشکلات فرهنگی شهرستان را آسیب‌شناسی می‌کنند.

 

امام‌جمعه سرخس اذعان کرد: به‌زودی مرکز مشاوره‌ای برای بررسی آسیب‌های خانواده و طلاق در این قرارگاه فرهنگی تشکیل می‌شود.

 

ارژنگ تأکید کرد: در روستاهایی که روحانی حضور دارد، آسیب‌های اجتماعی کمتر است به همین دلیل یکی از موضوعاتی که در قرارگاه فرهنگی شهرستان در دستور کار قرار دارد، اعزام مبلغ به روستاهایی است که فاقد روحانی مستقر هستند.

 

یکی از رسالت‌های مهم نماز جمعه تبیین فرمایشات رهبری است

وی در ادامه یکی از رسالت‌های مهم نماز جمعه را تبیین و تحلیل فرمایشات رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و گفت: آرمان‌های انقلاب اسلامی، انقلابی ماندن و شاخصه‌های آن باید در نماز جمعه تبیین مطرح شود.

 

امام‌جمعه سرخس با اشاره به تشکیل واحد امور جوانان ستاد نماز جمعه شهرستان بیان داشت: یکی از زمینه‌هایی که باعث ارتقای نماز جمعه شهرستان شد، میدان دادن به جوانان بود که با تلاش آن‌ها در سال ۹۴ ستاد نماز جمعه سرخس در بین ۵۲ ستاد نماز جمعه استان به‌عنوان رتبه برتر انتخاب شد.

نشست خبری امام جمعه سرخس (3)

ارژنگ در ادامه به وضعیت فرهنگی شهرستان سرخس اشاره و تصریح کرد: مقوله فرهنگ فقط توجه به نماز نیست بلکه در تمامی عرصه‌ها باید فرهنگ‌سازی انجام شود و متأسفانه در فرهنگ‌سازی فرهنگ کار در شهرستان مسئولان ضعیف عمل کرده‌اند.

 

در تخصیص اعتبارات فرهنگ مظلوم است

وی بابیان اینکه باید مسئله فرهنگ دغدغه مسئولان باشد، گفت: یکی از مهم‌ترین ابزارهای فرهنگی باید توجه ویژه دولت به اعتبارات فرهنگی باشد که در این قضیه نیز فرهنگ مظلوم واقع‌ شده است.

 

امام‌جمعه سرخس اظهار داشت: اگر فعالانه به مجموعه کار فرهنگی پرداخته می‌شد، مقام معظم رهبری از آن تعبیر به ولنگاری فرهنگی نمی‌کردند.

 

ارژنگ با تأکید بر اینکه فرهنگ نقش زیربنایی در پیشرفت و توسعه دارد، خاطرنشان کرد: منشأ بسیاری از نزاع‌ها و معضلات فرهنگی شهرستان سرخس، فقر و بیکاری است.

 

تثبیت مدیریت ها در شهرستان سرخس متزلزل است

وی به عدم توسعه‌یافتگی شهرستان باوجود ظرفیت‌ها و منابع عظیم آن اشاره کرد و افزود: عوامل توسعه در سرخس فراهم است، اما تثبیت مدیریت ها در شهرستان متزلزل است.

 

امام‌جمعه سرخس تصریح کرد: مدیران مجموعه‌های راهبردی ما در کوتاه‌مدت در حال تغییر هستند و به همین دلیل نگاه‌ها از عدالت محوری به سمت بازی‌های سیاسی و سیاسی‌کاری معطوف شده است.

 

ارژنگ با انتقاد از کم‌کاری مسئولان شهرستان در فرهنگ‌سازی «فرهنگ کار» گفت: نسبت به فعالیت‌های مختلف اقتصادی مانند تشکیل تعاونی‌ها، فرهنگ‌سازی لازم در شهرستان انجام نشده است.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه کارگروهی در تولیت آستان قدس رضوی برای پیگیری مشکلات سرخس تشکیل شده است، گفت: حق شهری که چندین استان از ذخایر او بهره‌مند هستند این نیست که چنین جاده داشته باشد.

انتهای پیام/