مایه‌کوبی ۲۰۰ هزار رأس گوسفند و بز علیه تب برفکی در سرخس
مایه‌کوبی ۲۰۰ هزار رأس گوسفند و بز علیه تب برفکی در سرخس
رئیس شبکه دامپزشکی سرخس گفت: در سه‌ماهه اول امسال 201 هزار و 600 رأس گوسفند و بز علیه تب برفکی در این شهرستان واکسینه شدند.

عباس باغبان نژاد در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، گفت: به‌منظور پیشگیری از بروز و شیوع بیماری استراتژیک «تب برفکی» در دام، واکسن تب برفکی به تعداد ۲۰۱ هزار و ۶۰۰ رأس گوسفند و بز توسط شبکه دامپزشکی سرخس در سه‌ماهه اول امسال تزریق شد.

 

رئیس شبکه دامپزشکی سرخس افزود: این حجم واکسیناسیون به‌صورت کاملاً رایگان و با همکاری بخش دولتی و غیردولتی شهرستان انجام ‌شده است.

 

وی تصریح کرد: واکسیناسیون یکی از راه‌های اصلی پیشگیری از بیماری‌های عفونی در دام است، اما در خصوص بیماری مسری تب برفکی علاوه بر واکسیناسیون دام، اقدامات بهداشتی و قرنطینه‌ای از قبیل ضدعفونی مستمر دامداری‌ها و عدم انتقال و جابجایی غیرمجاز دام نقش مهمی در سلامت دام و پیشگیری از انتشار ویروس عامل بیماری تب برفکی دارد.
باغبان نژاد خاطرنشان کرد: بیماری تب برفکی قابل‌انتقال به انسان نیست و فقط حیوانات زوج سم را درگیر می‌کند.

 

رئیس شبکه دامپزشکی سرخس ادامه داد: بیماری تب برفکی در دام درصد بالایی از گله را آلوده و زمین‌گیر کرده و از طریق کاهش حدود ۲۵ درصدی تولیدات دام مانند شیر و گوشت و پشم، به دامدار و صنعت دامداری کشور خسارات فراوانی وارد می‌کند.

 

وی در پایان با توجه به اهمیت نقش دامداران در اقتصاد مقاومتی از آن‌ها درخواست کرد با رعایت توصیه‌های بهداشتی و همچنین همکاری با اکیپ‌های مایه‌کوبی دامپزشکی، به ارتقای سلامت دام خود و درنتیجه افزایش تولیدات دامی کمک کنند.

انتهای پیام/