مبانی فکری، عقیدتی و نگاه بصیرتی امام راحل ترویج شود
مبانی فکری، عقیدتی و نگاه بصیرتی امام راحل ترویج شود
نماینده مردم سرخس و فریمان در مجلس شورای اسلامی گفت: دم مسیحایی امام باعث شده نسل جوان ما که دوران انقلاب و دفاع مقدس را ندیدند هنوز تفکر دینی و انقلابی در آنها وجود داشته باشد و باید برای همه نسل ها، گروه ها و اقشار فرهنگ سازی، گفتمان سازی و جریان سازی فکر داشته باشیم و مبانی فکری و عقیدتی و نگاه بصیرتی امام راحل ترویج شود.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، سید احسان قاضی زاده هاشمی ظهر امروز در مراسم بیست و هفتمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در سرخس با بیان اینکه امروز همه ما میراث دار تفکر خمینی کبیر هستیم، اظهار داشت: صحت و سلامت امروز مردم و نظام اسلامی و همچنین صدرو انقلاب به دنیا مرهون تفکر امام خمینی (ره) است.

 

نماینده مردم سرخس و فریمان در مجلس گفت: آن تفکری که امروز به نام بیداری اسلامی در تمام دنیا دارای نقش است و همچنین در داخل کشور وجود دارد برگرفته از تفکر امام خمینی (ره) است.

 

قاضی زاده هاشمی توجه به ولایت فقیه و جایگاه مردم را از تاکیدات امام خمینی عنوان و تصریح کرد: امام خمینی (ره) تاکید بسیاری بر جمهوری اسلامی داشتند و برای تشکیل نظام فرمودند که جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه بیشتر.

 

وی افزود: امام راحل هم به جمهوریت یعنی مردم اعتقاد داشتند و هم به اسلامیت یعنی حکومت اسلامی اعتقاد داشتند و دو رکن جمهوریت و اسلامیت جزو تاکیدات امام بودند و به خبرگان قانون اساسی برای تنظیم قانون اساسی براساس جمهوریت و اسلامیت تاکید کردند.

 

نماینده مردم سرخس و فریمان در مجلس بیان کرد: در پایان قانون اساسی آمده است که در تمام اصول می توانیم بر اساس شرایط اصلاحاتی داشته باشیم اما اصل جمهوریت و اسلامیت نظام قابل تغییر نیست و تغییر دیگر اصول قانون اساسی نیز باید براساس دو رکن جمهوریت و اسلامیت باشد.

 

قاضی زاده هاشمی با اشاره به تاکید امام خمینی (ره) بر داشتن بصیرت گفت: امام خمینی (ره) بر تشخیص دقیق و صحیح یعنی بصیرت تاکید داشتند؛ شناخت بصیرتی یعنی آنچه در پس پرده ها است را ببینیم و نگاه پنهان به موضوعات داشته باشیم.

 

وی ویژگی دیگر امام خمینی (ره) را تاکید بر حفظ استقلال و ایستادگی در مقابل جریانات شرقی و غربی عنوان کرد و گفت: ایران را در دنیا به نام خمینی کبیر می شناسند، به نام کسی که ندای مبارزه با آمریکا و امپریالیسم را در دنیا سر داد و به مستضعفان عالم توجه می کرد و در مقابل مستکبران می ایستاد.

 

نماینده مردم سرخس و فریمان در مجلس ادامه داد: وجه ضد استکباری و ضد استعماری امام خمینی (ره) باعث شد بسیاری از مظلومان اعم از مسلمانان و غیرمسلمانان به نام ایشان احترام بگذارند.

 

قاضی زاده هاشمی عنوان کرد: در ۲۷ سال پس از رحلت امام خمینی (ره) نیز با رهبری رهبر معظم انقلاب در همان مسیر امام گام برداشتیم و مقام معظم رهبری بر ویژگی های ضد استکباری، عدالت خواهی و انقلاب گری امام تاکید داشتند.

 

وی تاکید کرد: ما نیازمند این هستیم که بر مدار فکری بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب گام برداریم زیرا برای آرمان های خود صدها هزار شهید دادیم.

 

نماینده مردم سرخس و فریمان در مجلس در پایان اظهار کرد: دم مسیحایی امام باعث شده نسل جوان ما که دوران انقلاب و دفاع مقدس را ندیدند هنوز تفکر دینی و انقلابی در آنها وجود داشته باشد و باید برای همه نسل ها، گروه ها و اقشار فرهنگ سازی، گفتمان سازی و جریان سازی فکر داشته باشیم و مبانی فکری و عقیدتی و نگاه بصیرتی امام راحل ترویج شود.
انتهای پیام/