خسارت ۵ میلیاردی سیل به اراضی کشاورزی و دام شهرستان سرخس
خسارت ۵ میلیاردی سیل به اراضی کشاورزی و دام شهرستان سرخس
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرخس از خسارت 5 میلیارد تومانی سیل اخیر به اراضی کشاورزی و دام شهرستان خبر داد.

علیرضا عرفانی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار نسیم سرخس، درباره میزان خسارت سیل اخیر به اراضی کشاورزی و دام شهرستان سرخس گفت: خسارت عمده سیل بیشتر در بخش مرکزی و در روستاهای دولت‌آباد، قوش عظیم، کچولی، الله نظر، نوبنیاد، شورلق، صمدآباد، قاسم‌آباد، حسن‌آباد، کندکلی، یازتپه و دشت چهل تو بود.

 

مدیر جهاد کشاورزی سرخس با اشاره به اینکه سیل باعث خسارت ۱۰۰ درصدی به محصولات دیم و آبی این مناطق شامل گندم، جو، یونجه، کلزا و جالیز شد، افزود: ۲ هزار و ۳۲۸ هکتار از اراضی کشاورزی این مناطق که جزء مزارع بکر و خوب شهرستان بود براثر سیل از بین رفت.

 

وی میزان برداشت محصول دیم و آبی از سطح اراضی خسارت‌دیده را ۴ هزار و ۴۵۷ تن و میزان ریالی آن را ۴۶ میلیارد و ۳۷۴ میلیون ریال اعلام کرد.

 

عرفانی ادامه داد: در روز وقوع سیل چهار اکیپ از کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان به اراضی خسارت‌دیده اعزام شدند و تصویربرداری و برآورد خسارت توسط آن‌ها انجام شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی سرخس با اشاره به تشکیل پرونده برای کشاورزان خسارت‌دیده خاطرنشان کرد: تعدادی از کشاورزان که محصولات خود را بیمه کرده بودند از طریق کارگزار بیمه بانک کشاورزی پیگیر پرداخت خسارت آن‌ها هستیم و تعدادی دیگر که محصولات خود را بیمه نکرده بودند، اسامی و میزان خسارت وارده به محصول آن‌ها برآورد شده که از طریق سازمان جهاد کشاورزی استان، استانداری و فرمانداری شهرستان امیدواریم بتوانیم اعتباراتی را در قالب مدیریت بحران اگر به شهرستان اختصاص پیدا کند، با نظارت فرمانداری شهرستان به آن‌ها پرداخت کنیم.

 

عرفانی همچنین به خسارت سیل به بخش دام شهرستان اشاره و تصریح کرد: براثر سیل اخیر ۱۳۳ دام در شهرستان تلف شدند و خسارتی به میزان ۳۳۵۰ میلیون ریال به دامداران وارد شد.

 

وی در پایان گفت: سیل اخیر به جاده‌های بین مزارع و کانال‌های انتقال آب نیز خسارتی ۱۲۰۰ میلیون ریالی وارد کرد.

انتهای پیام/