سپاه نهادی تکلیف گرا، خطرپذیر و دارای نگاهی حق‌شناس است/ بر اساس تهدیدات وارد میدان عمل می‌شویم/ سپاه از مخاطرات نمی‌ترسد و همیشه در قلب حوادث حضور دارد
سپاه نهادی تکلیف گرا، خطرپذیر و دارای نگاهی حق‌شناس است/ بر اساس تهدیدات وارد میدان عمل می‌شویم/ سپاه از مخاطرات نمی‌ترسد و همیشه در قلب حوادث حضور دارد
فرمانده سپاه سرخس با تبریک سی و هفتمین سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه به‌جای نتیجه گرا بودن، نهادی تکلیف گرا، خطرپذیر و دارای نگاه حق بین و حق‌شناس است و نتیجه اصلی و واقعی را در عمل به تکلیف می‌داند.

سرهنگ سید مرتضی شارعی مقدم در گفتگوی تفصیلی با خبرنگار نسیم سرخس، با تبریک سی و هفتمین سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) علاوه بر اینکه مفاهیم و اندیشه‌های فکری و فلسفی دنیا را تحت تأثیر قرار داد و توانست الگوی رهبری دینی و اسلامی به نام ولایت‌فقیه را به دنیا معرفی کند، در داخل کشور نیز منشأ برکات و تحولات ارزشمندی شد.

 

فرمانده سپاه سرخس افزود: تولد نهادهای انقلابی ازجمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که از درون اندیشه‌های پاک و اعتقادات الهی و انقلابی مردم ایران رشد پیدا کرد، منشأ اثر در جریان انقلاب، دوران دفاع مقدس و بعد از جنگ در سطح جامعه شد، از برکات و دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

 

وی بابیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اقتضای نیاز شکل گرفت، تصریح کرد: سپاه نهادی نبود که قبل از انقلاب وجود داشته باشد، بعد تغییر هویت بدهد، بلکه به اقتضای زمان شکل گرفت و هر جا لازم بود به پاسخگویی نیازهای انقلاب پرداخت.

 

شارعی مقدم ادامه داد: سپاه از یکسو می‌بایست، تکیه‌گاه مطمئنی برای انقلاب اسلامی باشد و از طرفی همه تلاش دشمن این بود که نگذارد این مولود جدید از دوران شکل‌گیری و نوجوانی خود خارج شود و سرسختانه تمام قدرتشان را در مقابل سپاه به صحنه آوردند.

 

سپاه از مخاطرات نمی‌ترسد و همیشه در قلب حوادث حضور دارد

فرمانده سپاه سرخس اظهار داشت: سپاه از مخاطرات نهراسید و پاسداران از کشته شدن و از ملامت و سرزنش دیگران نترسیدند که این ویژگی از عنایت و فضل خدا به این نهاد انقلابی است.

 

وی خاطرنشان کرد: قدرت حقیقی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نه در تجهیزات، بلکه به باور و ایمان الهی آن است.

 

شارعی مقدم ادامه داد: سپاه یک الهام عاشورایی با خود به همراه دارد و خودش را مکلف می‌داند تا انتها در رکاب امام خویش ایستادگی کند.

 

فرمانده سپاه سرخس اذعان کرد: بصیرت اصحاب عاشورا در این بود که بر ایمانشان استوار مانده و تابع اکثریت نبودند، بلکه تابع حق بودند و فهمیدند قدرت حقیقی، قدرت سلاح و تجهیزات نیست.

 

وی بابیان اینکه سپاه، نهادی اعتقادی، ایمانی و ارزش‌گرا است، گفت: ارزش‌های اعتقادی ازجمله ایمان، باور و اخلاق در سپاه اصالت داشته و نقش اولی و محوری دارد و ارزش‌های حرفه‌ای از قبیل انعطاف و تحول‌پذیر بودن در نظام بعدی این نهاد انقلابی قرار دارد.

 

سپاه نهادی چندبعدی و چندمنظوره است

فرمانده سپاه سرخس افزود: سپاه سازمانی تک ارزشی و صرفاً حرفه‌ای نیست، بلکه خودش را مخاطب همه مشکلات می‌داند و اگر اتفاقی در کشور حادث شود، خود را در قبال آن حوزه متعهد می‌داند.

 

وی تصریح کرد: اگر تهدیدات شکل نظامی به خودش بگیرد، سپاه در این میدان عمل می‌کند و اگر مشکل امنیتی باشد، در میدان عمل امنیتی تمام‌کننده است.

 

شارعی مقدم ادامه داد: اگر تهدیدات فرهنگی بود، در این عرصه هنرمندانه و دارای اثری تعیین‌کننده است و همچنین اگر جنبه اقتصادی به خود بگیرد، سپاه در عرصه سازندگی تکیه‌گاهی اطمینان‌بخش خواهد بود.

 

سپاه نهادی تکلیف گرا، خطرپذیر و دارای نگاهی حق‌شناس است

فرمانده سپاه سرخس خاطرنشان کرد: سپاه به‌جای نتیجه گرا بودن، نهادی تکلیف گرا، خطرپذیر و دارای نگاهی حق‌شناس است و نتیجه اصلی و واقعی را در عمل به تکلیف می‌داند.

 

وی ادامه داد: سپاه سازمانی هدفمند، دقیق و برنامه‌ریز است و با سیاست و تدبیر حرکت می‌کند، اما اصل را بر نتیجه قرار نمی‌دهد و در هر موقعیتی به تکلیف خودش عمل می‌کند.

 

شارعی مقدم اظهار کرد: در نگاه سپاه و فرماندهان آن، قدرت‌های بزرگ دارای ابهت مجازی و پوشالی هستند و حد و اندازه آن‌ها در چنین نگاهی واقعی دیده می‌شود، به همین دلیل ترس از قدرت‌های بزرگ در نگاه فرماندهان سپاه مفهومی ندارد؛ این خاصیت بصیرت است که عمق دارد و حقیقت‌بین است.

 

فرمانده سپاه سرخس در پایان بسیج را شاهکار حضرت امام (ره) و حلقه اتصال سپاه به مردم عنوان کرد و گفت: با اتصال سپاه به بسیج، سپاه یک بعدی بی‌انتها پیدا کرد و قدرت سپاه پایان‌ناپذیر شد.

انتهای پیام/