فرمانده سپاه امام رضا (ع) از اردوهای جهادی شهرستان سرخس بازدید کرد
فرمانده سپاه امام رضا (ع) از اردوهای جهادی شهرستان سرخس بازدید کرد
فرمانده سپاه امام رضا علیه السلام از روند اجرايي اردوهاي جهادي در روستاهاي محروم شهرستان سرخس بازديد كرد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، سردار یعقوبعلی نظری با حضور در روستاهای معدن آق دربند، کاریزک، یکه بید، زالوغال، کلاته عوض و بزنگان شهرستان سرخس، از فعالیت گروههای جهادی بسیج دانشجویی خراسان رضوی بازدید کرد.

 
سرهنگ سید مرتضی شارعی مقدم فرمانده سپاه سرخس در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، گفت: در این اردوها ۱۵۰ نفر از جهادگران بسیجی در حال خدمات رسانی به ۹ روستای محروم بخش مرزداران شهرستان سرخس هستند.

 
وی خاطرنشان کرد: از جمله فعالیت های این گروههای جهادی مرمت، بازسازی و رنگ آمیزی مساجد و مدارس، ساخت سرویس بهداشتی در مدارس و مساجد، ساخت خانه عالم در روستای معدن و ارائه خدمات فرهنگی و آموزشی است.

 

فرمانده سپاه سرخس ادامه داد: قرارگاه اردوهای جهادی بسیج دانشجویی خراسان رضوی برای خدمت‌رسانی به مناطق محروم شهرستان سرخس در سال ۹۵ در شهرستان مستقر شده است.

 

شارعی مقدم درباره فعالیت این قرارگاه در طول سال ۹۵ گفت: در مرحله اول یک گروه جهادی از چهارم فروردین‌ماه تا ۱۳ فروردین‌ماه ۹۵ در روستاهای محروم بخش مرزداران مستقر شده است و در فصل تابستان نیز این گروه به فعالیت‌های فرهنگی، عمرانی و پزشکی و به‌خصوص اشتغال‌زایی می‌پردازد.

 

وی بابیان اینکه اشتغال یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها در مناطق محروم است، خاطرنشان کرد: این قرارگاه با برگزاری دوره‌های آموزشی و توسعه بخش‌هایی مانند زنبورعسل، پرورش مرغ خانگی و قارچ به اشتغال‌زایی در سطح وسیعی از مناطق محروم شهرستان کمک می‌کند.

 

فرمانده سپاه سرخس در پایان تصریح کرد: با استقرار این قرارگاه شاهد سازماندهی و برنامه‌ریزی برای استقرار گروه‌های جهادی در مناطق محروم شهرستان خواهیم بود.

انتهای پیام/