دریافت نزدیک به ۱۵ میلیارد مترمکعب گاز در پالایشگاه گاز سرخس
دریافت نزدیک به ۱۵ میلیارد مترمکعب گاز در پالایشگاه گاز سرخس
مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد سرخس از دریافت نزدیک به 15 میلیارد مترمکعب گاز از چاه های ترش و شیرین منطقه عملیاتی خانگیران خبر داد.

ناصر اسلامی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، گفت: در ۱۱ ماهه سال ۹۳ میزان ۱۳ میلیارد و ۷۸۳ میلیون متر مکعب گاز از چاه های ترش منطقه عملیاتی خانگیران دریافت شد که این آمار در مدت مشابه امسال به ۱۳ میلیارد و ۸۲۵ میلیون متر مکعب رسیده است.

 

وی اظهار داشت: بنابراین میزان دریافت گاز در ۱۱ ماهه ۹۴ نسبت به مدت مشابه در سال قبل، ۴۲ میلیون متر مکعب افزایش یافته است.

 

مدیر عامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد سرخس با بیان اینکه این شرکت بزرگترین تولید کننده گوگرد کشور به شمار می رود تصریح کرد: میزان گوگرد تولیدی این مجتمع در ۱۱ ماهه سال گذشته ۵۶۳ هزار تن بوده که طبق آمارها در ۱۱ ماهه ۹۴ ، گوگرد تولیدی به ۵۷۱ هزار تن رسیده است.

 

اسلامی ادامه داد: گوگرد تولیدی این شرکت در این مدت نسبت به مدت مشابه در سال ۹۳ حدود هشت هزار تن افزایش داشته است.

 

مدیر عامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد سرخس با بیان اینکه فروش کود گوگرد بنتونیتی (پاستیل) این شرکت نیز جایگاه خود را در بازار کودهای کشاورزی باز نموده است تاکید کرد: آمار ۱۱ ماهه فروش این محصول در سال ۹۳ به میزان یک هزار و ۹۲۱ تن بوده است که این آمار در مدت مشابه سال جاری به رقم پنج هزار و ۸۳۴ تن رسیده است که حاکی از رشد ۲۰۰ درصدی این محصول می باشد.

 

وی با اشاره به بهره برداری از گاز ذخیره سازی شده در مخزن شوریجه برای فصل زمستان بیان کرد: در سه ماهه آذر ، دی و بهمن سال ۹۳ میزان ۷۷۴ میلیون متر مکعب گاز از مخزن ذخیره سازی شوریجه برداشت شده است که این آمار در مدت مشابه امسال ۸۸۱ میلیون متر مکعب بوده است.

 

اسلامی خاطرنشان کرد: میزان ۱۰۷ میلیون متر مکعب گاز اضافه برداشت از این مخزن در سال ۹۴ نسبت به سال گذشته کمک شایانی به شرکت ملی گاز ایران در تامین انرژی پاک برای هم وطنان در فصل زمستان کرده است.

 

گفتنی است، استانهای خراسان شمالی، رضوی، جنوبی، گلستان، مازندران و قسمتی از استان سمنان تحت پوشش گاز تولیدی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد سرخس قرار دارند.

انتهای پیام/