واکنش تند امام جمعه سرخس به حادثه اخیر جاده سرخس/ جان مردم از هر طرحی باید برای مسئولان مهم تر باشد/ با اقدام سپاه در دستگیری نظامیان آمریکایی‌ اقتدار ملی را لمس کردیم/ عربستان سعودی مرکز تشتت و اختلاف افکنی در منطقه است
واکنش تند امام جمعه سرخس به حادثه اخیر جاده سرخس/ جان مردم از هر طرحی باید برای مسئولان مهم تر باشد/ با اقدام سپاه در دستگیری نظامیان آمریکایی‌ اقتدار ملی را لمس کردیم/ عربستان سعودی مرکز تشتت و اختلاف افکنی در منطقه است
امام جمعه سرخس گفت: در طول سال متاسفانه دست خوش سوانح در جاده سرخس هستیم، جاده ای که بیش از اینکه یک جاده بین المللی باشد به یک جاده روستایی شبیه است.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه های این هفته نمازجمعه سرخس با توصیه به رعایت تقوای الهی و با اشاره به موضوعات بهشت و جهنم گفت: مهمترین اسبابی که باعث ورود انسان به بهشت می شود، عمل همراه با ایمان است.

 

امام جمعه سرخس افزود: عمل صالح، تجسم باور و ایمان واقعی است و انسانی که ایمان او سطحی باشد، عمل او نیز سطحی خواهد بود.

 

ارژنگ ترک هواپرستی و خواهش های نفسانی را از دیگر اسباب ورود به بهشت عنوان کرد و افزود: کسی که از خدا بترسد و جلوی خواهش های نفسانی خود را بگیرد، خداوند جایگاه بهشت را نصیب او می کند.

 

خطیب نمازجمعه سرخس با اشاره به سالروز ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی با تاسی از روایت امام هادی علیه السلام درباره ایشان گفت: کسی که عبدالعظیم حسنی را در ری زیارت کند مانند کسی است که امام حسین علیه السلام را در کربلا زیارت کرده است.

 

وی در ادامه با اشاره به ورود غیر قانونی شناورهای نیروی دریایی آمریکا به خاک ایران اسلامی و پاسخ مقتدرانه نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: زمانی که شناورهای آمریکایی در تور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افتادند، با تمام وجود اقتدار ملی را لمس کردیم.

 

ارژنگ ادامه داد: کشورهای همسایه ما که دست دوستی به آمریکایی ها داده اند و هر روز پهپادها و چکمه های آمریکایی مردم این کشورها را قتل و عام می کنند و حتی کوچک ترین اعتراضی به آن ها نمی شود، نشان از این دارد که این کشورها اقتداری از خودشان ندارند اما در قلب غرب آسیا ایران اسلامی با تمام وجود مردمش و نیروهای مسلحش اجازه نمی دهند که دست دشمن به خصوص آمریکایی به خاک ایران اسلامی دراز شود.

 

امام جمعه سرخس عنوان کرد: بازداشت تفنگ داران آمریکایی این پیام را داشت که خنده های دیپلماسی، مانع پاسخ جدی نیروهای مسلح ما در عرصه های امنیتی نمی شود و ایران اسلامی بر سر منافع و مصالح ملی خود با کسی مسامحه نمی کند.

 

خطیب نمازجمعه سرخس با بیان اینکه مردم ایران اسلامی به صداقت آمریکایی شک دارند، گفت: بر فرض اینکه برجام هم اجرایی شود، ملت و نیروهای مسلح ما اجازه دست درازی دشمن را به خاک ایران اسلامی نمی دهند.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه شرایط منطقه، شرایط بسیار پیچیده ای بوده و جنگ اقتصادی برای مسلمانان در حال اجرا است، افزود: عربستان سعودی که یک کشور اسلامی است، نقش پیاده نظام آمریکا را در منطقه اجرا می کند و سرخط تمام توطئه های مثلث شوم آمریکایی صهیونیستی است.

 

ارژنگ تصریح کرد: امروز عربستان سعودی مرکز تشتت و اختلاف افکنی و مرکز سازش با اسرائیل و عامل اصلی کمک به گروه های تروریستی و رژیم غاصب صیهونیستی در منطقه است.

 

امام جمعه سرخس با بیان اینکه عده ای از صدر اسلام به دنبال رخنه و نفوذ بوده اند، عنوان کرد: اگر در گرداب های فتنه قرار گرفتیم، باید به رهبران دینی پناه ببریم که بی شک سفینه نجات هستند.

 

وی در ادامه با اشاره به حادثه دلخراش اخیر جاده سرخس که موجب کشته شدن ۹ نفر از هموطنان عزیزمان شد، تصریح کرد: در طول سال متاسفانه دست خوش سوانح در جاده سرخس هستیم، جاده ای که بیش از اینکه یک جاده بین المللی باشد به یک جاده روستایی شبیه است.

 

ارژنگ با بیان اینکه دولتمردان مدام مطرح می کنند که پروژه های نیمه تمام در دستور کار است، سوال اینجاست که آیا از جان مردم، طرحی مهم تر وجود دارد.

 

خطیب نمازجمعه سرخس با بیان اینکه هر ساله تعدادی از هموطنان ما در جاده سرخس به کام مرگ می روند و چراغ زندگی آن ها خاموش می شود و عده ای نیز ککشان نمی گزد، تصریح کرد: انسان هر لحظه که وارد جاده سرخس می شود، آسایش او سلب می شود که مسئولان نسبت به این مسئله و رفع مشکلات آن باید مصر باشند.

 

امام جمعه سرخس ادامه داد: پروژه جاده سرخس، یک پروژه ملی است و با جان مردم سر و کار دارد، اما مسئولان با غفلت از آن عبور می کنند و با وجود اینکه شهرستان سرخس، به چند استان کشور خدمت رسانی می کند، خودش از اولویت های اولیه بی بهره است.

 

وی در پایان گفت: مسئولان شهرستان و استان باید در اسرع وقت پیگیر مشکلات جاده باشند تا دیگر شاهد از دست دادن هموطنان مان نباشیم.

انتهای پیام/