مانور زلزله فرضی در سرخس برگزار شد
مانور زلزله فرضی در سرخس برگزار شد
رئیس جمعیت هلال احمر سرخس گفت: با حضور مدیرکل بحران استان، مانور زلزله فرضی در روستای یازتپه شهرستان برگزار شد.

حسن گودرزی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، گفت: ساعت ۱۰ با اعلام زلزله فرضی ۶.۸ ریشتری از طریق مرکز ۱۱۰، بلافاصله جلسه‌ای با حضور نجاتگران و کارکنان در محل جمعیت هلال احمر شهرستان برگزار شد.

 
رئیس جمعیت هلال احمر سرخس خاطرنشان کرد: در مرحله دوم این مانور جمعیت هلال احمر سرخس بلافاصله با تشکیل تیم آوار‌برداری، اسکان اضطراری، ارتباطات، سگ‌های جست‌وجو و نجات به همراه ۶۰ نفر از امدادگران و ۱۳ مدیر ستادی را به محل حادثه اعزام کرد.

 
گودرزی ادامه داد: در این مانور فرضی اقدام به اسکان ۵۰ خانوار و برپایی اردوگاه در ضلع جنوبی روستا و توزیع اقلامی همچون ۵۰ تخته چادر، ۱۰۰ تخته پتو، ۱۰۰ چراغ والور، ۳ رول نایلون، ۱۰۰ بسته ظرف، ۵۰ تخته موکت به همراه ۵ دستگاه آمبولانس، ۱ ست نجات، ۳ خودروی کمک‌دار و ۱ دستگاه کامیون ای‌.سوزو شد.

 
وی تصریح کرد: ساعت ۱۲ دقیقه ظهر نیز کارگروه تخصص امداد و نجات با حضور مدیرکل بحران استان و اعضای اصلی کارگروه تشکیل جلسه دادند و در پایان جلسه برای بازدید از منطقه زلزله زده اعزام شدند.

 
رئیس جمعیت هلال احمر سرخس گفت: در این مانور شایان فر مدیر کل بحران استان و قاسمی معاون عملیات جمعیت هلال احمر استان نیز حضور داشتند.

 

همچنین در این مانور فرضی یک گروهان از بسیجیان پایگاه شهدای یازتپه حوزه امام علی علیه السلام سپاه سرخس نیز برای تامین امنیت ورودی و خروجی روستا و نصب چادرها حضور داشتند.

انتهای پیام/