بالندگی جوانه های قرآنی در مهد الرضا(ع) سرخس
بالندگی جوانه های قرآنی در مهد الرضا(ع) سرخس
مدیریت املاک و اراضی آستان قدس رضوی در سرخس گفت: مهد الرضا(ع) سرخس وابسته به آستان قدس رضوی همه ساله با جذب و پذیرش کودکان، می‌کوشد زمینه انس هر چه بیشتر آنان را با مفاهیم ناب کلام الهی آشنا کند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، مهد الرضا(ع) سرخس از سال ۱۳۸۴ با هدف آموزش قرآن به کودکان و ترویج معارف اسلامی در میان آنان شکل گرفته است و همه ساله بیش از ۲۰۰ نوآموز از خدمات و آموزش های ارائه شده در این مرکز قرآنی بهره مند می شوند.

 

این مکان آموزشی توسط مدیریت املاک و اراضی آستان قدس رضوی در سرخس اداره می شود که امسال نیز همچون سال های گذشته نونهالان در آن حضوری فعال دارند.

 

در این خصوص محسن حسابی مدیر املاک و اراضی آستان قدس رضوی در سرخس در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، گفت: در سال جاری ۲۶۰ نوآموز در کلاس های مهد الرضا(ع) شرکت کرده اند که نسبت به سال گذشته رشد ۲۵ درصدی در جذب نونهالان به کلاس های قرآنی را شاهد هستیم.

 

حسابی افزود: کلاس های مهد الرضا(ع) به صورت رایگان برگزار می شود و امسال ۷ مربی قرآنی کارآزموده، آموزش قرآن به کودکان را بر عهده دارند.

 

وی با تأکید بر اینکه در کلاس‌های آموزشی مهد الرضا(ع) این مدیریت، قرآن کریم با روش قصه و بازی‌ به کودکان آموزش داده می‌شود، عنوان می‌کند: برنامه این آموزش‌ها از ابتدای مهر تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده ادامه دارد و در کنار آموزش روخوانی قرآن، حروف قرآنی نیز در قالب قصه به کودکان آموزش داده می‌شود.

 

مدیر املاک و اراضی آستان قدس رضوی در سرخس ارائه آموزش های قرآنی به کودکان را در مهد الرضا(ع) با روش قصه وبازی مفید ارزیابی کرد و افزود : شیوه‌ها و روش های استفاده‌ شده در این مکان برای آموزش و تربیت نسلی مأنوس شده با قرآن روشی کارآمد بوده است و می‌توان با بهره‌گیری از همین روش ها در میان دیگر نونهالان، نسلی اسلامی و مطابق با آموزه‌های قرآن و ائمه(ع) برای آینده تربیت کرد.

انتهای پیام/