افزایش کمی و کیفی ترانزیت بین ایران و ترکمنستان با بهره برداری از پل دوم پایانه مرزی سرخس
افزایش کمی و کیفی ترانزیت بین ایران و ترکمنستان با بهره برداری از پل دوم پایانه مرزی سرخس
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با بهره برداری از پل دو پایانه مرزی سرخس، افزایش کمی و کیفی ترانزیت بین ایران و ترکمنستان را شاهد خواهیم بود.
به گزارش نسیم سرخس به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، علی نورزاد در جریان بازدید از محل احداث پل مرزی اتصال ایران به ترکمنستان گفت: با توجه به ناکارآمد بودن پل موجود و عرض ناکافی و همچنین فرسودگی قطعه های فلزی آن و ضرورت ارتقای ایمنی و تسهیل ترانزیت مرزی در نقطه سرخس واقع در مرز ایران و ترکمنستان تصمیم بر آن شد تا پلی به طول ۹۶ متر با عرض و سازه استاندارد به منظور تسریع و بهبود کیفیت رفت و آمد در این منطقه احداث شود.

وی اظهار داشت: این پل بر روی رودخانه تجن در مسیر کریدور شمال- جنوب در مناسب ترین نقطه تلاقی حمل و نقل دو کشور ایران و ترکمنستان در مسیر باستانی جاده ابریشم قرار گرفته است که با بهره برداری از پل جدید تردد مرزی بین دو کشور از نظر کمی و کیفی بهبود می یابد.

مدیر عامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در این بازدید با اشاره به موقعیت پل در این منطقه ترانزیتی تاکید کرد: در خصوص احداث پل جدید سواره بر روی رودخانه مرزی تجن در منطقه سرخس مقرر شده گزینه نهایی جانمایی و مشخصات فنی پل مطالعه شود و بر این اساس گزینه مطرح  حدود ۲۴۰ متری پایین دست پل موجود در نظر گرفته شده است.

نورزاد افزود: طول این پل ۹۶ متر است که ۴۸ متر آن در خاک ایران و ۴۸ متر در خاک ترکمنستان واقع شده است، عرض پل ۱۵۰ متر است که دارای ۴ دهانه ۱۸ متری و یک دهانه ۲۴ متری در میانه است.

انتهای پیام/