زیارت اربعین نام امام حسین(ع) را در سرتاسر عالم فریاد می زند
زیارت اربعین نام امام حسین(ع) را در سرتاسر عالم فریاد می زند
امام جمعه موقت سرخس گفت: آن جاذبه ای که جابر را به کربلا کشاند، امروز از تمام دنیا زائر جذب می کند و این زیارت، نام امام حسین علیه السلام را در سرتاسر عالم فریاد می زند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت الاسلام علی اصغر شریعتی در خطبه های این هفته نمازجمعه سرخس با توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: بهترین انسان های کسانی هستند که دستورات خدا را اجرا می کنند و از اینکه مخالفت با امر خدا داشته باشند ترس دارند.

 

امام جمعه موقت سرخس با تاسی از کلام امام صادق علیه السلام افزود: انصاف بین مردم، جزء سه عملی است که انسان ها کمتر آن رعایت می کنند.

 

خطیب نمازجمعه سرخس در ادامه با اشاره به تحولات منطقه اظهار کرد: بعد از چهار سال کشتار مردم مظلوم سوریه توسط مزدوران تحت امر ترکیه، عربستان، قطر و ۸۰ کشور دیگر، سوریه با کمک ایران اسلامی و حزب الله توانست در مقابل تروریست های تکفیری ایستادگی کند.

 

حجت الاسلام شریعتی ادامه داد: داعشی در این چهار سال نفت سوریه را می دزدیدند و با تانکر و نصف قیمت به ترکیه می فروختند و در قبال آن سلاح می خریدند.

 

وی با اشاره به سرنگونی جنگنده روسی توسط ترکیه، تصریح کرد: روسیه توانست با هماهنگی ایران و دولت قانونی سوریه از آغاز حملات خود هزاران تانکر نفت را در مرزهای سوریه با ترکیه منهدم کند که این به مذاق دولت ترکیه خوش نیامد و موجب شد تا این حادثه از قبل برنامه ریزی شده برای جنگنده روسی رخ دهد.

 

امام جمعه موقت سرخس اذعان کرد: ترکیه از طرفی توسط مزدورانش سوریه را اشغال کرده و از طرف دیگر نفت این کشور را می دزدد.

 

خطیب نمازجمعه سرخس گفت: اردوغان به خیال خودش بوی امپراتوری عثمانی در سر دارد و خود را پادشاه تمامی منطقه می داند.

 

حجت الاسلام شریعتی با اشاره به دیدار آقای پوتین با رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: در این دیدار بی سابقه آقای پوتین به رهبر معظم انقلاب گفت که ما از رهنمودهای شما استفاده و بهره برداری خواهیم کرد.

 

وی در ادامه با تسلیت اربعین حسینی و با اشاره به کلام امام حسن عسگری علیه السلام که زیارت اربعین یکی از نشانه های مومن است، گفت: امسال در اربعین حسینی از ۶۰ کشور دنیا در کربلا زائر داشتیم و این جاذبه حسین علیه السلام است که منحصر به مذهب خاصی نیست و همه را به سمت خود می کشاند.

 

امام جمعه موقت سرخس خاطرنشان کرد:آن جاذبه ای که جابر را به کربلا کشاند، امروز از تمام دنیا زائر جذب می کند و این زیارت، نام امام حسین علیه السلام را در سرتاسر عالم فریاد می زند.

 

حجت الاسلام شریعتی با اشاره به اینکه در همایش حماسی پیاده روی اربعین امسال ۲۶ میلیون زائر حضور داشتند، افزود: نقطه آغاز این پیاده روی ها خود اهل بیت علیهم السلام هستند و در روایات آمده است که امام حسین علیه السلام ۲۵ بار با پای پیاده به مکه سفر داشتند.

 

امام جمعه موقت سرخس در پایان از برگزار کنندگان مراسمات باشکوه عزاداری سید و سالار شهیدان در شهرستان به خصوص در اربعین حسینی تقدیر کرد.

انتهای پیام/