برداشت بیش از ۶۶۰۰ تن محصول از اراضی موقوفه در سرخس
برداشت بیش از ۶۶۰۰ تن محصول از اراضی موقوفه در سرخس
مدیر املاک و اراضی آستان قدس رضوی در سرخس از برداشت بیش از 6 هزار و 600 تن محصولات کشت پاییزه و بهاره از اراضی موقوفه امام رضا(ع) در سال زراعی 94-93 خبر داد.

محسن حسابی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، گفت: در مزارع امانی دولت آباد و دق چهلتو، این مدیریت درسال زراعی ۹۴-۹۳، محصولات گندم و جو به صورت آبی و دیم حفاظتی در سطح هزار ۷۹۹ هکتار کشت شده و هزار ۹۳۷ تن محصول از آن برداشت شده است.

 

وی تصریح کرد: ۱۶۲ هکتار از اراضی کشاورزی نیز به کشت ذرت علوفه ای، یونجه و کلزا اختصاص یافته است که میزان ۴ هزار و ۶۸۰ تن محصول از آن برداشت شده است.

 

مدیر املاک واراضی آستان قدس رضوی درسرخس با اشاره به افزایش میزان کشت محصولات در اراضی موقوفه افزود: کشت غلات درسال زراعی جاری بیش از دو برابر نسبت به سال قبل انجام شده است.

 

حسابی یادآور شد: مدیریت املاک و اراضی سرخس وظیفه حفاظت املاک و اراضی، احیای منابع موقوفاتی، استیفای حقوق موقوفه از مستاجران و اقدامات فرهنگی برای خدمت رسانی به مردم، واگذاری اراضی مسکونی شهری و روستایی، برق رسانی چاه های کشاورزی، ایجاد جاده های دسترسی بین مزارع، نظارت بر فعالیت مستاجران در بخش کشاورزی، باغداری و مراتع موقوفه در بیش از ۴۰۰ هزار هکتار از اراضی را برعهده دارد.

انتهای پیام/