برگزاری هفدهمین مانور زلزله در مدارس سرخس
برگزاری هفدهمین مانور زلزله در مدارس سرخس
رئیس جمعیت هلال‌ احمر سرخس گفت: هفدهمین مانور زلزله امروز در تمامی مدارس شهرستان برگزار شد.

حسن گودرزی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، گفت: هدف از برگزاری این مانور ارتقاء سطح آمادگی دانش آموزان و مدیریت بحران در زمان بروز حادثه است که در آن تخلیه اضطراری، نحوه پناه‌گیری و نقطه امن، رسیدگی به مصدومان و صعود و فرود آن‌ها، بازگشت‌پذیری جامعه به امنیت و آموزش اطفاء حریق به آن‌ها آموزش داده می‌شود.

 

رئیس جمعیت هلال‌ احمر سرخس با اشاره به اینکه استان و کشور ما از مناطق زلزله‌خیز به‌حساب می‌آید، افزود: باید آمادگی خود را حفظ کنیم و با آموزش، مهارت‌افزایی، کار تیمی و برگزاری مانورها در سطح مدارس که جمعیت زیادی از جامعه را در برمی‌گیرد سبب کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله شویم.

 

وی با بیان اینکه این مانور در تمام مدارس امروز با زنگ زلزله برگزار شد، افزود: این مراسم به صورت نمادین نیز در مدسه ۱۵ خرداد شهرک گاز  با حضور مسئولان شهرستان و مدیریت بحران برگزار شد.

 
گودرزی ادامه داد: بر اساس دستورالعمل‌های کشوری و تفاهم‌نامه آموزش‌ و پرورش، هلال‌احمر، سایر ارگان‌های مربوطه، امسال طرح جدیدی برای نخستین بار در بعضی از شهرستان‌ها برای ساکنان مجاور مدارس نیز برگزار می‌شود تا این افراد نیز بتوانند در این مانور آموزش لازم را ببینند.

 
رئیس هلال‌احمر سرخس نقش این مانورها را در کاهش آسیب‌های زلزله بسیار مؤثر دانست و گفت: دانش آموزان در این سنین آمادگی بیشتری برای دریافت مباحث آموزشی دارند به همین دلیل باید از این ظرفیت  استفاده شود.

 
وی در پایان اظهار کرد: کشور ما تاکنون شاهد خسارات و تلفات زیادی از زلزله هم‌چون زلزله بم بوده است.

انتهای پیام/