هزینه یک میلیارد ریالی برای تغذیه کودکان زیر ۶ سال در سرخس
هزینه یک میلیارد ریالی برای تغذیه کودکان زیر ۶ سال در سرخس
مدیر کمیته امداد امام (ره) سرخس گفت: در هفت ماهه نخست امسال بيش از یک میلیارد ريال براي تغذیه کودکان زیر 6 سال نیازمند هزينه شده است.

علیرضا دادمحمدی در  گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، گفت: بین ۴۰۰ نفر از کودکانی که دچار سوء تغذیه شده اند، سبد غذایی توزیع شده است.

 

مدیر کمیته امداد امام (ره) سرخس با بیان اینکه بسیاری از بخش ها و روستا ها فاقد مراکز درمانی مجهز هستند، افزود: بسیاری از افراد نیازمند و محروم جامعه قادر به تامین هزینه های بالای درمانی، هزینه های خوراکی و غیر خوراکی خود نیستند، به همین دلیل  امکان استفاده از امکانات بهداشتی و درمانی موجود را از دست می دهند.

 

دادمحمدی یکی از مسائل مهم مربوط به سلامت کودکان را مسئله تغذیه آن ها دانست و اظهار داشت: در هفت ماهه نخست امسال بیش از یک میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال برای تغذیه کودکان زیر ۶ سال نیازمند شهرستان هزینه شده است.

 
وی تصریح کرد: از پیامدهای نامطلوب سوء تغذیه کودکان می توان به اختلال در رشد و تکامل مغزی و جسمی، افزایش هزینه های درمانی، افت تحصیلی و تحمیل هزینه های سنگین به آموزش و پرورش و بار سنگین مالی بر اقتصاد جامعه اشاره کرد.

 
مدیر کمیته امداد امام (ره) سرخس با بیان اینکه کمیته امداد منشاء خدمات مختلفی به جامعه هدف است، تصریح کرد: طرح کمک به تغذیه کودکان زیر ۶ سال یکی از برنامه های این نهاد بوده که با همکاری وزارت بهداشت و درمان در حال اجرا است.

 

دادمحمدی یادآور شد: در راستای ارائه این خدمات در سال گذشته نیز به ۴۰۰ نفر از کودکان زیر شش سال حوزه شهرستان سرخس سبدغذایی به ارزش بیش از ۲ میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال اهداء شده است.

 

وی در پایان بیان کرد: خیرین و نیکوکاران می توانند در راستای حمایت از خانواده‌های بی‌بضاعت و نیازمند به منظور رفع سوء تغذیه کودکان که به دلیل فقر اقتصادی دچار این عارضه و بیماری شده اند، با کمیته امداد همکاری کنند.

انتهای پیام/