دین اسلام یک ایدئولوژی کامل و بی ابهام است/ شاکله شکل گیری تمدن نوین اسلامی حاکم شدن تفکر اسلامی در دانشگاه ها است
دین اسلام یک ایدئولوژی کامل و بی ابهام است/ شاکله شکل گیری تمدن نوین اسلامی حاکم شدن تفکر اسلامی در دانشگاه ها است
امام جمعه سرخس گفت: شاکله شکل گیری تمدن نوین اسلامی حاکم شدن تفکر اسلامی و علوم انسانی اسلامی در دانشگاه ها است.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه های این هفته نمازجمعه سرخس با توصیه به رعایت تقوای الهی و در ادامه سلسله مباحث هفته های گذشته درباره قیامت، گفت: در قیامت برای تمام نعمت هایی که خداوند به انسان داده از او سوال خواهد شد که از مهم ترین این نعمت ها، نعمت ولایت اهل بیت علیهم السلام و عمر است.

 

امام جمعه سرخس با اشاره به شروع ماه صفر خاطرنشان کرد: صدقه دادن و استغفار کردن در این ماه برای مصون ماندن از گرفتاری ها بسیار سفارش شده است.

 

ارژنگ در ادامه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع دانشگاهیان که فرمودند، یکی از رسالت های مهم دانشگاه ها شکل گیری تمدن نوین اسلامی است، تصریح کرد: این موضوع باید روشن شود که تمدین نوین اسلامی به چه معنا است و اکنون چه تمدنی بر جوامع بشری حاکم است؟

 

خطیب نمازجمعه سرخس مهم ترین ویژگی دین اسلام را خاتمیت و جامعیت آن عنوان کرد و افزود: ادیان گذشته مانند مسیحیت، یک دین مقطعی بودند و این دین اسلام است که تا انتهای بشریت برنامه دارد.

 

وی اذعان کرد: نگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و اکنون نگاه رهبر فرزانه انقلاب نیز برگرفته از همین موضوع است که اسلام یک دین کامل و جامع است که برای همه شئون زندگی برنامه دارد.

 

امام جمعه سرخس ادامه داد: دین اسلام یک ایدئولوژی کامل و بی ابهام و دارای یک فرض کلی است و همه جوانب شئون بشری هم در آن دیده شده است.

 

ارژنگ با بیان اینکه اسلام به علم نیز به عنوان یک ابزار کارآمد نگاه می کند، خاطرنشان کرد: نگاه حداکثری به شئونات بشری را فقط می توان در دین اسلام پیدا کرد که متاسفانه امروز عده ای از اساتید روشنفکر در دانشگاه ها به دنبال منزوی کردن دین و جدایی آن از علم هستند.

 

امام جمعه سرخس تصریح کرد: علمی که از دین جدا شد، جنگ جهانی اول را رقم می زند که محصول آن کشتار ۹ میلیون نفر و عاجر شدن ۳۲ میلیون انسان می شود.

 

وی با بیان اینکه جنگ جهانی دوم نیز یکی از پرهزینه ترین جنگ های طول تاریخ است، عنوان کرد: نشانه این جنگ که مرگ ۳۰ میلیون انسان را در پی داشت، فقط جدایی دین از علم بود.

 

خطیب نمازجمعه سرخس ادامه داد: علم بدون دین، بمب های اتمی می شود که اکنون در اختیار رژیم صهیونیستی و آمریکا است که با آن مردم ناکازاکی و هیروشیما را قتل و عام کردند و هنوز آثار آن در مردم ژاپن وجود دارد.

 

ارژنگ بیان کرد: اسلام باید در متن قرار بگیرد و راهکار آن عمق بخشی بصیرت دینی است که دانشگاه ها ما باید در این زمینه ورود کنند.

 

وی تصریح کرد: با تفکری که تمام آن در خدمت غرب است نمی توان تمدن نوین اسلامی را شکل داد.

 

امام جمعه سرخس ادامه داد: متاسفانه در برخی دانشگاه های ما اساتیدی با تفکرات لائیک وجود دارند که دانشجو را به سمت ما نمی توانیم هدایت می کنند و به دنبال تخریب فکر انقلابی هستند.

 

خطیب نمازجمعه سرخس اظهار کرد: دانشگاهیان و حوزویان ما باید تلاش کنند تا دین در متن قرار بگیرد تا آن تمدن نوینی که مقام معظم رهبری به آن تاکید دارند شکل بگیرد.

 

ارژنگ تصریح کرد: شاکله شکل گیری تمدن نوین اسلامی حاکم شدن تفکر اسلامی و علوم انسانی اسلامی در دانشگاه ها است که متاسفانه هنوز علوم انسانی ما محصول علوم انسانی غرب است.

 

وی همچنین با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع دانشگاهیان که فرمودند، عدم بصیرت باعث لغزش برخی ها در گذشته شد، افزود: یکی از شاخصه های کلیدی برای انتخاب اصلح در انتخابات آینده، داشتن بصیرت نامزد انتخاباتی است.

 

امام جمعه سرخس تصریح کرد: باید برای انتخاب اصلح، به دنبال متدینین و کسی که شخصیت ولایی دارد و حاضر است از آبرویش برای پیشرفت نظام اسلامی بگذرد، برویم.

 

خطیب نمازجمعه سرخس در پایان اظهار کرد: از شاخصه های نامزد اصلح، مواضع انقلابی داشتن است، که حاضر نیست به خاطر منافع خودش منافع نظام اسلامی را زیر سوال ببرد و با سخنانش باعث تضعیف آن شود.

انتهای پیام/