تلاش استکبار بر قطع ارتباط کشورهای منطقه با جمهوری اسلامی است/ سیاست خارجی جمهوری اسلامی، باید توجه بیشتر به کشورهای اسلامی باشد
تلاش استکبار بر قطع ارتباط کشورهای منطقه با جمهوری اسلامی است/ سیاست خارجی جمهوری اسلامی، باید توجه بیشتر به کشورهای اسلامی باشد
امام جمعه موقت سرخس گفت: تلاش دولت مستکبر آمریکا این است که نگذارد هیچ کشوری با جمهوری اسلامی ایران ارتباط داشته باشد و این سلطه در برخی کشورها بسیار قوی است.

حجت الاسلام علی اصغر شریعتی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با بیان اینکه سیاست خارجی ما باید بیشتر معطوف به کشورهای همسایه باشد، گفت: در ارتباط داشتن با کشورهای بزرگ به دلیل اینکه صنعت و اقتصاد پیشرفته ای دارند شکی نیست، اما این کشورها از این صنعت و ثروت شان برای استعمار و تسلط بر کشورهای ضعیف استفاده می کنند.

 

امام جمعه موقت سرخس افزود: سیاست خارجی ایران اسلامی بیشتر باید طرفدار کشورهای مسلمان منطقه باشد.

 

شریعتی تصریح کرد: دور کردن کشورهای ضعیف منطقه از یکدیگر توطئه استکبار برای سلطه گری بیشتر بر آنان است.

 

وی با بیان اینکه دیدگاه ارتباط با کشورهای بزرگ کامل نیست و باید اصلاح شود، اظهار کرد: ارتباط اقتصادی با کشورهای بزرگ خوب است اما نباید باعث سلطه آن ها بر کشورهای ضعیف منطقه شود.

 

شریعتی تصریح کرد: اگر این ارتباطات باعث قوی تر شدن کشورهای بزرگ و ضعیف تر شدن کشورهای منطقه ما شود، سیاست درستی نیست.

 

امام جمعه موقت سرخس در پاسخ  به سوال خبرنگار نسیم سرخس، که جمهوری اسلامی ایران چقدر توانسته است محور بین کشورهای مسلمان منطقه باشد، گفت: امید کشورهای منطقه به ایران اسلامی است اما سیاست های آمریکا نمی گذارد که کشورهای دیگر به ایران نزدیک شوند.

 

وی خاطرنشان کرد: کشورهایی که تحت سلطه آمریکا نیستند ارتباط شان را با جمهوری اسلامی ایران حفظ کرده اند.

 

شریعتی اظهار کرد: تلاش دولت مستکبر آمریکا این است که نگذارد هیچ کشوری با جمهوری اسلامی ایران ارتباط داشته باشد و این سلطه در برخی کشورها بسیار قوی است.

 

امام جمعه موقت سرخس در پایان گفت: دیدگاه سیاست خارجی ما در ارتباط با کشورهای بزرگ و کشورهای منطقه باید منطبق با دیدگاه های مقام معظم رهبری باشد.

انتهای پیام/